خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

دانش آموزان عشایر کمبود معلم دارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۸۳۱

مدیر اداره امور عشایری استان همدان گفت: عشایر کوچرو استان با داشتن حدود ۴۷۰ دانش آموز ابتدایی کمبود معلم دارند.

به گزارش ایلنا، جعفر کاویانی دلشاد با اشاره به اینکه فرزندان عشایر همدان بدون معلم کافی هستند، افزود: عشایر کوچرو همچنین با کمبود تجهیزات رو به رو بوده و عمدتاً حدود ۲۰۰ نفر از فرزندان عشایر کوچرو به استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه بدون معلم هستند.

وی تأکید کرد: با وجود پیگیری برای رفع مشکل تاکنون این مشکل برطرف نشده و با توجه به حمایت‌های دولت امسال ۲۵ نفر سهمیه جذب معلم مختص عشایر کوچرو و اختصاص پیدا کرده است و از این تعداد پنج معلم مرد جذب شده که هنوز آغاز به کار نکرده‌اند.

کاویانی دلشاد تصریح کرد: ۱۱ نفر خانم نیز برای این کار در نظر گرفته شد که پس از جذب و قبولی از تدریس در مناطق عشایر خودداری کرده و اداره آموزش و پرورش اعلام کرد که در مناطق روستایی و شهری که دارای محصل عشایری هستند به کار گرفته می‌شوند.

وی افزود: با این مورد مشکل فرزندان عشایر رفع نمی‌شود زیرا در این مناطق کمبود معلم نبوده و سهمیه جذب شده نیز مختص عشایر کوچرو بوده است.

این مسئول تأکید کرد: درخواست داریم که اداره آموزش پرورش با برنامه ریزی و تجهیز معلمان عشایری و وسیله نقلیه برای تردد در مسیر صعب العبور سامانه عرفی عشایر از معلمان بیشتر در این زمینه استفاده کند تا این فرزندان که استعدادهای خوبی هم دارند از موفقیت بیشتر و تحصیل باز نمانند.

کاویانی دلشاد تصریح کرد: نیاز این محصلان بیشتر از این بود و حداقل تعداد ۶۰ معلم مختص مناطق عشایر کوچرو مورد نیاز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز