خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر قزوین؛

ساماندهی امامزاده حسین نباید منجر به بی‌خانمانی تعدادی از شهروندان قزوین شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۵۳۱

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر قزوین با اشاره به طرح ساماندهی امامزاده حسین(ع) گفت: اهل بیت(ع) هم راضی نخواهند بود یک عده در این تملکات بی خانمان شوند و باید در این طرح یا هر طرحی مربوط به ساماندهی یا توسعه شهر، دنبال شرایطی باشیم که مردم راضی باشند و استقبال کنند و هم به واسطه اجرای طرح مردم به حق و حقوقشان برسند.

به گزارش ایلنا، فاطمه اشدری درباره لایحه شهرداری برای تملکات طرح توسعه آستان امامزاده حسین (ع) گفت: در این لایحه قیدشده که نیمی از تملکات باید توسط شهرداری و با بودجه 125 میلیارد تومانی انجام شود این در حالی است که در جلسه تشکیل شده پیرامون سهم تملکات هیچ نماینده‌ای از شورای شهر نداشته است.

رئیس کمیسیون بانوان شورای شهر قزوین ادامه داد: از سویی شهرداری در بودجه سال ۱۴۰۲ برای این موضوع فقط یک ردیف خالی بدون اعتبار مالی دارد، البته جای تقدیر است اگر استانداری برای این پروژه ملی اعتبار مالی از منابع ملی به مدیریت شهری تزریق کند.

وی اضافه کرد: مدیریت شهری در سنوات گذشته به تعهدات خود در این طرح عمل کرده است و دستگاه‌های متولی این پروژه حمایتی نکرده و به تعهداتشان عمل نکرده‌اند.

لایحه تملک توسعه امامزاده حسین باید در کمیسیون تخصصی بررسی شود

این عضو شورای شهر قزوین با اشاره به اینکه این لایحه خالی از ایراد نیست گفت: ضرورت دارد این لایحه برای بررسی‌های بیشتر به کمیسیون تخصصی عودت داده شود و نباید وقت صحن را برای موضوعی که نیاز به بررسی تخصصی درمورد چگونگی تملک و نحوه تامین اعتبار آن دارد گرفت.

وی تصریح کرد: در این تصمیم‌گیری استانداری، شورای شهر نقشی نداشته و از موضوع اطلاعی ندارد قطعا برای بررسی لایحه باید وقت بیشتری صرف کرد و با دعوت از استاندار و یا نماینده مطلع او شفاف سازی شود.

مردم حق دارند بدانند 125 میلیارد از بودجه شهر کجا صرف می‌شود

اشدری خاطر نشان کرد: این حق مردم است که بدانند 125 میلیاردتومان از بودجه شهر برای چه موضوعی صرف می‌شود.

رئیس کمیسیون بانوان شورای شهر قزوین تاکید کرد: به اندازه کافی در ادوار گذشته مدیریت شهری در توافقات تملکات این پروژه در محله آخوند و همجواری‌های امام‌زاده حسین(ع) ناخواسته موجب بی‌خانمانی عده‌ای از شهروندان عزیز و نابسامانی در این محدوده شده است که متاسفانه به آسایش و امنیت و رفاه اهالی این محله آسیب زده که یکی از دلایل آن این است که دستگاه‌های متولی به موقع به وظایف خود عمل نکردند و بدتر از همه اینکه تعداد زیادی از مالکین این محله به لحاظ نرخ تورم در خرید یا ساخت و ساز مسکن توان صاحب‌خانه شدن را از دست دادند.

اشدری افزود: با این اقدامات به ضریب چند برابری هزینه اجرای این پروژه دامن زدند و در حال حاضر باید با وحدت و همدلی دستگاه‌ها با یکدیگر و مردم، با اتخاذ تصمیمات درست به فکر عاقبت به خیری این پروژه مهم شد تا برای مردم آسایش و رفاه و منابع درآمدی ایجاد شود و از طرفی با تشویق سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت دادن مردم محله، بخشی از ضرر و زیان اهالی این محله جبران شود.

اشدری تاکید کرد: با توجه به اینکه تمامی تصمیم‌های استانداری در حوزه مدیریت شهری باید برای اجرایی شدن به تصویب شورای شهر برسد، ضرورت دارد ریاست شورا یا نماینده منتخب شورا و مدیریت شهری در اینگونه جلسات که منتهی به تصمیم سازی می‌شود حضور داشته باشند که ساماندهی امامزاده حسین(ع) ازجمله آن‌ها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز