خبرگزاری کار ایران

رئیس میراث‌فرهنگی مشهد خبر داد؛

آمادگی کامل مشهد برای میزبانی از مسافران و زائران در نوروز ۱۴۰۳

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۵۵۷

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد از آمادگی کامل این کلانشهر برای استقبال از زائران نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، حسین امیرکلالی امروز در جلسه قرارگاه  عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد، اظهار داشت: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، مشهد همانند سالیان گذشته، شاهد حضور خیل عظیم مشتاقان و عاشقان بارگاه رضوی خواهد بود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد ادامه داد: قرارگاه عملیاتی خدمات سفر مشهد مقدس به‌صورت مستمر در سال و در مناسبت‌های مختلف فعال بوده و در این مدت از ابتدای سال تاکنون ۳۱ جلسه با بیش از ۵۰۰ مصوبه در زمینه میزبانی مناسب از زائران و مسافران ورودی داشته است.

امیرکلالی تصریح کرد: همزمانی نوروز امسال با ماه مبارک رمضان و قرارگرفتن تعطیلات نوروزی در ماه مهمانی خدا، برنامه‌ریزی ویژه و خاصی را مطالبه می‌کند و در این زمینه با توجه به ایام تعطیلات پایانی ماه شعبان با اسفند ماه و همچنین برگزاری انتخابات در یازدهم اسفند ماه و ترافیک مناسبت ها در ایام پایانی سال، الزام‌ برنامه‌ریزی خاص را از ماهها قبل ضروری ساخته است.

وی گفت: در این راستا ظرفیت‌سازی برای تامین اقامت با توجه به سردی هوا و امکان بارش‌های بهاری در سه بخش اقامتگاه‌های رسمی، موقت و اضطراری و ایجاد سامانه مدیریت یکپارچه اسکان با امکان رصد لحظه‌ای ظرفیت‌های اسکان با قابلیت ارسال پیامک و محل اسکان (لوکیشن) پیش‌بینی شده از طریق تماس با تلفن پنج رقمی ۳۷۰۴۵ از مهم‌ترین اقدامات رفاهی برنامه‌ریزی شده است.

امیرکلالی افزود: هم‌چنین با ایجاد بازارهای اختصاصی توسط شهرداری در پیرامون حرم مطهر رضوی تلاش شده تا کالاها به‌صورت مستقیم و با نرخ مصوب در دسترس زائران قرار گیرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد گفت: در حوزه اقدامات مرتبط با خدمات شهری نیز شهرداری مشهد مقدس با ایجاد پایگاه استقبال زائر خدمات مختلفی در سه بخش خدمات تخصصی، عمومی و فرهنگی ارائه خواهد شد.

دبیر قرارگاه عملیاتی خدمات سفر مشهد افزود: در حوزه بازرسی و نظارت نیز با ایجاد چهار پایگاه ثابت پیرامون حرم مطهر و استفاده از ۵۰۰ بازرس از ۱۴ دستگاه نظارتی و هم‌چنین بازرسان افتخاری در لحظه و پیرامون حرم مطهر نحوه ارائه خدمات و فروش کالا با نرخ‌های مصوب بررسی و به شکایات احتمالی رسیدگی خواهد شد.

وی گفت: هم‌چنین برای تامین بهداشت و سلامت زائران نیز ایستگاه سلامت راه‌اندازی و ارائه خدمت خواهند داشت.

کلالی افزود: ایجاد پایگاه سیار امداد و نجات و اختصاص تیم‌های خودرویی سیار و استفاده از جوانان داوطلب از مهم‌ترین اقدامات کمیته امداد و نجات خواهد بود.

وی تصریح کرد: به منظور رفاه حال زائران در ورود و خروج از مشهد الرضا(ع) نیز تامین و افزایش ناوگان هوایی، ریلی و زمینی در دستور کار کمیته حمل نقل خواهد بود و تلاش تمامی دستگاه‌ها براین است تا در نوروز امسال نیز مشابه ایام قبل زمینه زیارتی آسان، ارزان و با کیفیت برای تمامی زائران و مسافران داخلی و خارجی فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز