خبرگزاری کار ایران

یک مسئول عنوان کرد؛

زیرسازی ۱۵۰ کیلومتر از پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۰۲۸

مجری طرح‌های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان گفت: در حال حاضر در محدوده قم - اصفهان از مسیر حدود ۲۴۵ کیلومتری پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران، زیرسازی ۱۵۰ کیلومتر آن به پایان رسیده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، علیرضا صلواتی، مجری طرح‌های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان در جلسه کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی با ارائه گزارشی از روند پیشرفت پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران گفت: اعتبار اولیه مسیر قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان در سال ۸۹ تصویب شد و در حال حاضر در محدوده قم - اصفهان از مسیر حدود ۲۴۵ کیلومتری این پروژه، زیرسازی ۱۵۰ کیلومتر آن به پایان رسیده و آماده انجام روسازی و ریل‌گذاری است. برای شروع ظرفیت ۶ میلیون مسافر در سال برای این مسیر در نظر گرفته شده که پیش‌بینی می‌شود این میزان تا ۱۶ میلیون نفر در سال نیز برسد.

وی در ادامه افزود: محل ساخت ایستگاه مرکزی قطار سریع‌السیر اصفهان تهران در شمال شهر و مجاور ورزشگاه بزرگ نقش‌جهان در نظر گرفته شده و قرار است که از طریق مترو به شبکه ریلی و ایستگاه راه‌آهن متصل شود. بخش خصوصی می‌تواند در زمینه ساخت ایستگاه مرکزی و شهرک اطراف نقش مؤثری داشته باشد و توسعه منطقه ایستگاهی با معماری ایرانی‌اسلامی را بر عهده گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز