خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب منطقه‌ای قزوین:

752 چاه غیرمجاز برای تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی قزوین پر شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۲۸۲

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون برای احیا و تعادل بخشی منابع آب‌های زیرزمینی ۷۵۲ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب المنفعه شده است.

به گزارش ایلنا، منصور ستوده درباره حفاظت از منابع آبی استان گفت: بازتخصیص پساب یکی از مهمترین تکالیف قانون بودجه سال ۱۴۰۲ است که هدف آن آزادسازی بخشی از منابع آب زیرزمینی مصرفی در رشته فعالیت‌های صنایع و معادن با هدف مصرف در حوزه شرب، تعادل بخشی آبخوان دشت و محیط زیست است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین همچنین درباره اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی عنوان کرد: پر کردن چاه‌های غیرمجاز باعث حفظ و حراست از ۹.۳ میلیون مترمکعب آب در سفره‌های آب زیرزمینی شده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت چاه‌های غیرمجاز فرم ۵ که بعد از سال ۸۵ حفر شده، افزود: از مجموع یک‌هزار و 703 حلقه چاه فرم ۵ تاکنون ۹۶۹ حلقه چاه مسدود، ۷۰ حلقه چاه تبدیل به فرم یک شده و ۳۳۰ حلقه از مجموع این چاه‌ها باقی مانده که اقدامات لازم در خصوص آن‌ها نیز در دست پیگیری است.

ستوده درباره چاه‌های فرم یک نیز تصریح کرد: از مجموع یک‌هزار و 188 حلقه چاه فرم یک 952 حلقه تعیین تکلیف شده و فقط 236 حلقه از مجموع چاه‌های فرم یک باقی مانده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین با اشاره به فرونشست استان یادآورشد: در یک ماه و نیم گذشته در این محدوده ۵۱۰ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب المنفعه، ۵ دستگاه حفاری غیرمجاز توقیف و ۱۲۷ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مجاز نصب شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز