خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه ۵ شیراز مطرح کرد:

رودخانه چنارراه دار و بوی نامطبوع آن بزرگترین معضل منطقه ۵ است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۳۷۸

نگاه به منطقه ۵ کالبدی و درون محله‌ای است

شهردار منطقه ۵ شهر شیراز از تعریف ۱۶۰ پروژه در چارچوب بودجه در مناطق مختلف و با رویکرد متفاوت در این منطقه طی سال جاری خبرداد.

به گزارش ایلنا، رضا مسعودی امروز ۲۴ دی ماه در سلسله نشست‌های «روایت امید» که به همت شهرداری شیراز با محوریت اعلام برنامه‌های دهه فجر در راستای امید آفرینی برگزار می‌شود، افزود: سه سالن غیرتوپی، پیاده رو و پیاده راه سازی با در نظر گرفتن شرایط معلولین در دستور کار منطقه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این منطقه فقط از یک ایستگاه آتش‌نشانی برخوردار بود، یادآور شد: ساخت دومین ایستگاه آتش‌نشانی در خیابان بنی هاشمی برنامه ریزی شده است و سعی شده جانمایی یه گونه‌ای انجام گیرد که کاهش مدت زمان رسیدن به خطر کم شود.

 مسعودی اضافه کرد: پروژه ایستگاه ساخت دومین ایستگاه آتش نشانی منطقه تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت داشته است و جانمایی سومین ایستگاه نیز در دستور کار است.

شهردار منطقه ۵ شیراز با اشاره به وسعت ۱۷ هکتاری این‌ منطقه و جمعیت ۱۵۰ هزار نفری آن اشاره کرد و افزود: با توجه به ۱۳ روستای همجوار مانند سلطان آباد، ظفر آباد و ... و حاشیه نشینی ها آمار جمعیت به صورت غیررسمی به ۲۵۰ هزار نفر هم می‌رسد که در راستای خدمات رسانی مشکلاتی را برای این منطقه و مردم آن ایجاد کرده است.

نگاه به منطقه پنج کالبدی و درون محله‌ای است

وی با بیان اینکه نگاه ما در این منطقه کالبدی و درون محله‌ای است، افزود: شاید یک تقاطع گره‌ای را حل کند اما ریز پروژه‌های درون محله‌ای بیشتر خواسته مردم است، ۱۳ محله در این منطقه وجود دارد که مساجد تمام این محلات مورد توجه قرار دارد و برنامه‌ها در این مساجد برگزار می‌شود.

شهردار منطقه ۵ شیراز داشتن سرانه فضای سبز یکی از ویژگی‌های یک منطقه است، عنوان کرد: سرانه فضای سبز این منطقه ۸/۵ متر بود که در حال تلاش برای ارتقای فضای سبز منطقه یه ۱۴ متر و استاندار جهانی برسانیم و ۹ پروژه به صورت پارک در راستای تحقق این هدف در منطقه ۵ برنامه ریزی شد، امسال یک پارک با وسعت ۲۰ هزار متر در حال احداث است تا از مهاجرت درون شهری جلوگیری کنیم.

رودخانه چنارراه دار و بوی نامطبوع آن بزرگترین معضل منطقه ۵ است

رودخانه چنارراه دار و بوی نامطبوع آن بزرگترین معضل منطقه است

مسعودی با اشاره به ساخت بلوار ذاکر عباسعلی و تسریع و کاهش مسیر منتهی به حرم مطهر، گفت: رودخانه چنارراه دار و بوی نامطبوع و آلودگی آن به دلیل چهار کارخانه نشاسته در جوار آن، یکی از بزرگترین معضلات این منطقه است که موضوع به کارگروه حقوق عامه کشیده شده و امیدواریم به نتایج مطلوبی برسیم.

منطقه ۵ شهرداری شیراز، یک منطقه اصیل و باقدمت  وسیع است

ناظر شورا بر منطقه ۵ در ادامه این نشست با بیان اینکه امیدآفرینی از منویات مقام معظم رهبری است و باید تمام مسئولین و مردم برای تحقق این مهم تلاش کنند، گفت: منطقه ۵ یک منطقه اصیل و باقدمت و وسیع است، توقعات مردم این منطقه به زیرساخت ها و توسعه است.

افسانه خواست خدایی با بیان اینکه بودجه شهر شیراز امسال دو برابر شد، تشریح کرد: منطقه ۵ را می توان به عنوان قطب ورزشی و پیشرفت شهر شیراز معرفی کرد وبا توجه به پروژه های در حال اجرا در این منطقه می تواند در افزایش ارزش افزوده آن موثر باشد.

خواست خدایی با بیان اینکه پروژه های ورزشی براساس ویژگی های این منطقه درنظر گرفته شده است، عنوان کرد: برادران گرایی، خانم کشاورز و ورزشکاران بزرگی در این منطقه زندگی می کنند بنابراین در حوزه ورزشی در این منطقه اهتمام بیشتری ورزیده شده است.

ناظر شورا در منطقه ۵ شیراز ادامه داد: نگاه شهرداری شیراز و شورای شهر به این منطقه فقط قطع ورزشی نبوده است بلکه پروژه های زیادی مانند زیرساخت و غیره در این منطقه در حال اجراست، لوله گذاری کوچه ها، ساخت کتابخانه و غیره از سری پروژه های تعریف شده در این منطقه است.

رودخانه چنارراه دار و بوی نامطبوع آن بزرگترین معضل منطقه ۵ است

وی با بیان اینکه ۴۵۶ پروژه در دهه فجر در شهر شیراز افتتاح و یا کلنگ زنی می شود، گفت: ۲۱ پروژه قابل افتتاح و ۱۶ پروژه کلنگ زنی سهم منطقه ۵ از این پروژه هاست که ارزش این پروژه ها حدود ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است، سعی شده در این پروژه ها مناطق کم برخوردار سهم قابل توجهی داشته باشند، دهه فجر شاهد یک امیدآفرینی برای منطقه ۵ هستیم، این منطقه باتوجه به فضاها و ظرفیت ها موجود مورد توجه نگاه کلان شهرداری است.

خواست خدایی بیان کرد: در رویدادها سعی کردیم در منطقه ۵ به صورت ویژه توجه کردیم، جشن ها، یادواره های محلی شهدا در این محله برگزار می شود، در این منطقه دیدارهای مردمی و رو در رو توسط شهردار این منطقه و ناظر شورا به صورت هفتگی داریم، مسائل مطرح شده در دیدارهای در برنامه ریزی ها و بودجه سال بعد درنظر گرفته می شود.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: مسجد محوری در این منطقه بسیار مورد توجه قرار گرفته است و جلساتی در مساجد برگزار می شود.

وی افزود: رودخانه چنارراه‌دار چندین مرتبه به کارگروه صیانت از عامه کشیده شد و با حضور کلیه دستگاه های خدمت رسان جلسات متعددی برگزار و به نتایجی ختم شده است.

خواست خدایی یکی از مشکلات این رودخانه را بوی نامطبوع آن دانست و عنوان‌کرد: شهرداری با اجازه آب منطقه ای علارغم اینکه جز وظایفش نیست اقدام به لوله گذاری کرده است.

وی یکی از مشکلات اساسی استان زا عدم هماهنگی دستگاه های استانی با شهرداری ها عنوان کرد و یادآورشد: سه کارخانه نشاسته سازی از دلایل آلودگی رودخانه منطقه پنج شهرداری بوده که در جلساتی  برای حل این معضل اساسی تصمیماتی اخذ شده است، این سه کارخانه هر کدام به صورت جداگانه در حال ساخت تصفیه خانه هستند و تاکنون پیشرفت خوبی داشته‌اند.

به بهانه اشتغال و تولید جابجایی کارخانه ها  مغفول مانده است 

ناظر شورا در منطقه ۵ شیراز تصریح کرد: به بهانه اشتغال و تولید، جابجایی این کارخانه تاکنون مغفول مانده است و مشکلات زیست محیطی و بیماری‌هایی مانند سالک در این منطقه شیوع پیدا کرده است، حتی لایروبی که وظیفه شهرداری نیست در این رودخانه انجام می شود.

خواست خدایی روشنایی معابر را یکی دیگر از مشکلات این منطقه خواند و گفت: با اینکه این موضوع از وظایف شهرداری نیست اما شهرداری در این حوزه ورود کرده است تا در محیط سازی های شهری پروژه هایی در راستای روشنایی شهر و منطقه انجام‌ده؛ امیدآفرینی از اولویت های شهرداری و شورای شهر شیراز است.

وی با اشاره ضایعاتی های سطح منطقه، گفت: سایتی ۱۰ هکتاری و ۲۸ هکتاری در حریم منطقه ۵ درنظر گرفته شده است که سایت اول کلنگ زنی شده و  ۲۵ شغل مزاحم ساماندهی می شود.

به اعتقاد ناظر شورا در منطقه ۵ شیراز  نگاه مدیریت شهری در سالهای گذشته مختصر بوده  و ماموریت های زیست محیطی، فرهنگی، ایمنی و ... کمتر مورد توجه قرار گرفته است؛ این ماموریت های مغفول مانده در حال حاضر مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز