خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتای استان:

زوج کلاهبردار سایبری به دام پلیس فتای قزوین افتادند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۴۹۵

رئیس پلیس فتای استان قزوین از دستگیری زوج کلاهبرداری که با هک صفحه کاربری و دسترسی به اطلاعات شکات در پیام رسان‌های فضای مجازی اقدام به اخذ وجه از اقوام و بستگان آن‌ها کرده بودند، خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ محمدعلی فرهودی گفت: در پی مراجعه چندین نفر از شهروندان قزوینی به پلیس فتای استان درباره کلاهبرداری افراد ناشناس در فضای مجازی، بررسی موضوع در دستور کار ماموران مبارزه با جرایم سایبری قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان قزوین افزود: ماموران در بررسی‌های خود متوجه شدند فرد یا افراد کلاهبردار با هک کردن صفحه کاربری و دسترسی به اطلاعات و مخاطبین شکات در پیام رسان‌های فضای مجازی، پیامی با محتوای درخواست وجه به اقوام و دیگر مخاطبان آن‌ها ارسال کرده‌اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از مخاطبان بدون تماس و تحقیق در خصوص صحت این درخواست اقدام به واریز وجه کرده‌اند، ادامه داد: شکات با معرفی شماره حساب‌های مختلف این مبالغ را به حساب فردی دیگر انتقال داده و در ازای آن طلا و دیگر اقلام گرانبها خرید کرده بودند.

فرهودی ادامه داد: ماموران با اقدامات تخصصی خود یک زوج کلاهبردار را با اعتراف به 12 فقره کلاهبرداری به این روش دستگیر کردند.

وی یادآور شد: متاسفانه به رغم هشدارهای پلیس فتا در خصوص روش‌های متنوع مجرمان سایبری در انجام کلاهبرداری باز هم شاهد وقوع جرایم متعدد و تکراری هستیم که موجب به زحمت افتادن بسیاری از هموطنان شده است، لذا لازم است شهروندان توجه بیشتری به هشدارهای پلیسی داشته و نسبت به صحت سنجی امورات خود در این بستر اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز