خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبرداد؛

اولویت اسکان مسافران نوروزی با هتل‌ها و مراکز اقامتی است / پیشرفت ۹۰ درصدی مرمت آرامگاه سعدی

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۱۴۷

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس اولویت اسکان مسافران نوروزی را، با هتل‌ها و مراکز اقامتی رسمی دانست.

به گزارش ایلنا، محمد ثابت اقلیدی در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر گفت: با توجه به حضور تعداد بی‌شماری از گردشگران و مسافران نوروزی از ظرفیت اسکان مدارس آموزش‌وپرورش و سایر اقامتگاه‌های ضروری استفاده می‌شود، اما اولویت اسکان مسافران، در هتل‌ها و مراکز اقامتی رسمی گردشگری است تا از این ظرفیت اقتصادی، بهره‌مند شوند. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با تشریح چارت تشکیلاتی ستاد در سطح ملی بیان کرد: ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور شامل ۱۸ دستگاه اجرایی به ریاست معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فعالیت می‌کند و ستادهای اجرایی استان‌ها به ریاست استانداران و در استان فارس به ریاست استاندار و قائم‌مقامی معاونت هماهنگی گردشگری و امور زائرین است. 

وی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مرکز استان وادارات تابعه آن در شهرستان‌ها به‌عنوان دبیرخانه ستاد با ایجاد تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرای عضو ستاد، سعی در ارتقاء کمی و کیفی خدمات دارد و خوشبختانه تعاملات بین دستگاه‌های ستاد سفر در فارس چشمگیر بوده و امور به‌صورت اصولی پیگیری می‌شود. 

ثابت اقلیدی یکی از مؤلفه‌های مهم را در گردشگری امنیت توصیف کرد و بیان کرد: امنیت گردشگران و مسافران نوروزی اولین و مهم‌ترین مؤلفه است که باید به آن توجه کافی شود و به‌ویژه در آزادراه شیراز، اصفهان تدابیر لازم برای این مهم اندیشیده شود. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس ادامه داد: اماکن تاریخی، فرهنگی، گردشگری تحت پوشش این اداره کل برای بازدید گردشگران نوروزی آماده‌سازی خواهند شد. 

وی به پیشرفت ۹۰ درصدی مرمت آرامگاه سعدی هم اشاره کرد و گفت: به‌زودی مرمت بنا پایان می‌یابد و هم‌اکنون میزبان گروهی زبده و متبحر درزمینه‌ی احیا قنات از استان یزد هستیم که برای احیاء آب قنات سعدی به شهر شیراز آمده‌اند. 

ثابت اقلیدی به نظارت بر تأسیسات و مؤسسات گردشگران استان هم اشاره کرد و افزود: تیم‌های نظارتی حوزه گردشگری در محورهای مختلف استان اعزاممی شوند تا از تأسیسات مؤسسات گردشگری بازدید و در رفع نواقص آن‌ها بکوشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز