خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

220 هزار قلمه گل محمدی در استان مرکزی تولید شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۸۰۱

رئیس اداره جنگل‌کاری و جنگل‌داری اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی به میزان تولید قلمه‌های گل محمدی در استان اشاره کرده و گفت: از ابتدای دی ماه سال جاری تاکنون 220 هزار قلمه گل محمدی در محیط گلخانه‌ای در این استان تولید شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدحامد هاشمی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی، افزود: این تعداد قلمه از اواخر اسفند ماه تا اردیبهشت ماه سال آینده پس از ریشه‌زنی به گلدان منتقل می شوند و در اواسط پاییز آینده نیز آماده توزیع خواهد بود.

وی ادامه داد: اعتبار صرف شده برای تولید این تعداد قلمه بالغ بر 3 میلیارد و 500 میلیون ریال است. این اقدام در شهرستان محلات و توسط پیمانکار به عنوان یکی از تعهدات استان پیرو طرح کاشت 4 میلیون اصله نهال در سال 1403 انجام شده است.

رئیس اداره جنگل‌کاری و جنگل‌داری اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: گل محمدی عموماً در تابستان گل می‌دهد و زمان گل‌دهی آن نیز می‌تواند متفاوت باشد. به دلیل شرایط آب و هوایی گل‌دهی این گیاهان معمولاً طولانی مدت و در حد بازه زمانی 2 ماه است.

هاشمی تصریح کرد: گل محمدی‌ معمولاً به خشکی و گرما مقاوم هستند و در شرایط آب و هوایی گوناگون رشد می‌کنند. این گل ویژگی‌های دیگری همچون مقاومت به برخی از بیماری‌ها و آفات را دارد که ممکن است بسته به شرایط محیطی و نوع گیاه متفاوت باشد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز