خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان:

۱۹ اصفهانی بدلیل مسمومیت با «قرص برنج» در سال جاری جان باختند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۸۰۸

مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان از مسمومیت ۱۹ نفر در ۹ ماه سالجاری بدلیل مسمومیت با «قرص برنج» در استان خبر داد و گفت: این رقم در مدت مشابه سال قبل ۱۶ نفر بود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، منصور فیروزبخت افزود: از مجموع تلفات ناشی از مسمومیت با قرص برنج ۱۷ نفر مرد و ۲ نفر زن بودند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تاکنون سازوکار دقیق بروز اثرات سمی «فسفید آلومینیوم» در انسان شناخته نشده است، هیچ پادزهر اختصاصی در درمان مسمومیت حاد با آن وجود ندارد.

مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان افزود: اقدامات درمانی تنها شامل اقدامات حمایتی ـ علامتی است و از لحاظ زمان بروز علائم و نشانه‌های بالینی نیز بعد از ۱۵-۱۰ دقیقه از مصرف خوراکی قرص فسفید آلومینیوم، علائم و نشانه‌های مسمومیت ظاهر می‌شود و ممکن است مرگ در مدت کمتر از ۶ ساعت رُخ دهد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت مسمومیت خوراکی، علائم تحریکی دستگاه گوارش شامل تهوع، استفراغ و دردهای شکمی است که بیشتر مرگ و میرها در خلال ۱۲ تا ۲۴ ساعت اولیه مسمومیت اتفاق می‌افتد و بطور معمول ناشی از ایست قلبی ـ تنفسی است.

فیروزبخت افزود: علائم بالینی در این نوع مسمومیت، ناشی از درگیری سیستم قلبی ـ عروقی، گوارشی، عصبی و ریوی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز