خبرگزاری کار ایران

معاون ترافیک شهرداری قزوین خبر داد؛

شناسایی و اعمال قانون رانندگان پرخطر در شهر قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۹۳۸

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: هر دو ماه یک بار رانندگان پر خطر با استفاده از سامانه‌های دوربین‌های هوشمند مرکز کنترل ترافیک شهرداری قزوین شناسایی و توسط پلیس راهور اعمال قانون می‌شوند.

به گزارش ایلنا، اسماعیل عرشیان با اعلام این خبر افزود: شیوه نامه شناسایی و اصلاح رفتار ترافیکی رانندگان پر خطر پس از طرح در کمیته تخصصی و تائید آن در شورای ترافیک استان، به تصویب نهایی شورای پیشگیری از وقوع جرم استان رسیده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین ادامه داد: راننده پرخطر به راننده‌ای اطلاق می‌شود که حداکثر در سه ماه بیش از دو تخلف خطرناک رانندگی مرتکب شده و دارای خلافی خودرو بیش از 30 میلیون ریال بوده و یا در 6 ماه، در یک فقره تصادف منجر به فوت یا جرح، مقصر حادثه باشد.

این مسئول بیان کرد: توقیف وسیله نقلیه و یا ضبط گواهینامه رانندگی، برگزاری دوره آموزشی- توجیهی برای رانندگانی که در سه ماه مرتکب حداقل سه تخلف رانندگی پر خطر شوند، انجام آزمایش سلامت جسمی و روانی رانندگان، توقیف وسیله نقلیه و یا ضبط گواهینامه توسط پلیس راهور ظرف حداکثر 48 ساعت، گذران دوره آموزشی جهت رفع توقیف وسیله نقلیه و..... از موارد مطروحه در شیوه نامه شناسایی و اصلاح رفتار ترافیکی رانندگان پر خطر و حادثه ساز شهر قزوین است.

عرشیان با بیان اینکه دوره آموزشی _ توجیهی در محل دادگستری کل استان قزوین برگزار می‌شود، افزود: در صورتی که راننده متخلف از شرکت در دوره آموزشی خودداری کند مسئولیت عدم رفع توقیف وسیله نقلیه یا گواهینامه رانندگی به عهده خود او خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز