خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بیمه سلامت استان:

725 زوج قزوینی از خدمات بیمه سلامت برای ناباروری بهره می‌برند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۹۷۲

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین گفت: تاکنون 725 نفر از زوجین نابارور در سامانه‌های بیمه سلامت نشاندار شده و از خدمات ناباروری به صورت بیمه‌ای بهرمند می‌شوند.

به گزارش ایلنا، پیمان قجربیگی در خصوص تعهدات جدید بیمه سلامت در حوزه درمان ناباروری اظهار کرد: در گذشته زوج‌های نابارور در طول یک سال می‌توانستند حداکثر سه نوبت از خدمات تعرفه‌ای بیمه سلامت استفاده کنند که بر اساس دستورالعمل جدید شورای عالی بیمه سلامت این محدودیت برداشته شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین تصریح کرد: با دستورالعمل جدید زوج‌های نابارور تا هر چند مرتبه که پزشک تجویز کند می‌توانند از این خدمات با تعرفه بیمه‌ای استفاده کنند.

وی بیان کرد: در دستورالعمل جدید 28 قلم آزمایش تشخیص ژنتیک به تعهدات سازمان اضافه شده است.

این مدیر یادآور شد: بررسی مشکل زوجینی که دچار سقط‌های مکرر هستند، بررسی سنجش سلامت تخمک‌گذاری بانوان، بررسی وضعیت اسپرم در مردان که تاکنون تحت پوشش بیمه نبوده و زوجین متحمل هزینه گزافی برای این خدمات می‌شدند.

وی اضافه کرد: همچنین پوشش هزینه‌های حفظ قدرت تولید مثلی و فریز تخمک و اسپرم برای زوجینی که مبتلا به انواع سرطان‌ها بوده و در نتیجه شیمی درمانی قدرت تولید مثلی خود را از درست می‌دهند و امکان انجام برخی از سونوگرافی‌های تخصصی برای پزشکان فلوشیپ ناباروری و متخصصین زنان دوره دیده جهت انجام برخی از سونوگرافی‌های تخصصی این دوران برای بیماران تحت مراقبت خود در مراکز درمان ناباروری لحاظ شده است.

قجربیگی تصریح کرد: افزایش پوشش بیمه برخی از داروها از 70 درصد به 90 درصد و افزایش پوشش هزینه لوازم مصرفی در درمان ناباروری از جمله کتتر انتقال جنین و کاور لاپاراسکوپی و دوربین، پرداخت هزینه‌های تشخیصی، درمانی و آماده سازی شرایط برای شخص ثالث  مانند رحم اجاره‌ای و جنین اهدایی در این خدمات دیده شده اما هزینه‌های غیردرمانی مانند خرید رحم اجاره‌ای و جنین اهدایی به عهده سازمان نیست.

وی اظهار کرد: همچنین پوشش هزینه‌های درمان ناباروری به میزان 90 درصد در مراکز دولتی با تعرفه دولتی و در مراکز خصوصی و خیریه نیز 90 درصد تعرفه عمومی غیردولتی به عهده بیمه‌های پایه است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای درمان ناباروری در قالب نسخ دارویی و پاراکلینیک و پرونده بستری پرداخت شده که این رقم در مقایسه با سال گذشته حدود 50 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز