خبرگزاری کار ایران

شهردار گرگان:

احیای بافت‌های فرسوده یکی از اولویت‌های شهرداری گرگان است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۱۶۴

شهردارگرگان گفت: وجود بافت‌های قدیمی، تاریخی و فرسوده همواره یکی از بزرگترین چالش‌ها در زمان‌های وقوع بحران و بلایای طبیعی از جمله زلزله است واحیای بافت‌های فرسوده یکی از اولویت‌های شهرداری گرگان است.

به گزارش ایلنای گلستان، سید محمدرضا سیدالنگی اظهار کرد: شهرداری به عنوان یک دستگاه خدمات‌رسان در راستای توسعه عدالت اجتماعی و همچنین توازن این خدمات در همه نقاط شهری، تمهیداتی در نظر گرفته که باید همه شهروندان از آن به‌طور یکسان بهره ببرند و در این راستا تلاش می کند با مالکان واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده تعامل داشته باشد تا مردم بتوانند از خدمات شهرداری بهره ببرند.

وی با اشاره به انواع مشوق‌های کالبدی برای نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری گفت: افزایش تراکم ساختمانی، تسهیل در ضوابط پارکینگ، تسهیل در ضوابط معماری و اختلاط در استقرار کاربری‌ها از جمله مشوق‌هایی است که در قالب طرح بازآفرینی شهری برای نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در نظر گرفته شده است.

شهردار گرگان با بیان اینکه گرگان بیش از نهصد هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد دارد افزود : محلات مشمول ضوابط تشویقی شامل محلات مصوب کمیسیون ماده پنج شهرها به عنوان بافت فرسوده و ناکارآمد شهری و محلاتی که سرانه خدمات آنها حداقل یک سوم سرانه مصوب باشد و یا توسط دستگاه‌های عضو ستاد بازآفرینی شهری تأمین شود، است و در بافت های تاریخی نیز ضوابط تشویقی خاصی تدوین می‌شود.

وی ادامه داد : احیای بافت‌های فرسوده یکی از اولویت‌های ما است و شهرداری گرگان تخفیف صد درصدی عوارض صدور پروانه را برای ساخت و ساز در این مناطق در نظر گرفته است.

وی همچنین افزود : تخفیف سی درصدی در هزینه‌های صدور و تمدید پروانه در راستای تحقق برنامه‌های حمایتی وزارت راه و شهرسازی و براساس قانون جهش تولید مسکن در دولت سیزدهم اعمال می‌شود.

وی گفت : وجود بافت‌های قدیمی، تاریخی و فرسوده همواره یکی از بزرگترین چالش‌ها در زمان‌های وقوع بحران و بلایای طبیعی از جمله زلزله است که احتمال تخریب در مقیاس بالا را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز