خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست گیلان خبر داد؛

پاکسازی ۳۰ هکتار از شرق تالاب انزلی با جمع آوری گیاه سنبل آبی

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۴۰۳

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از پاکسازی ۳۰ هکتار از شرق تالاب انزلی با جمع آوری گیاه سنبل آبی خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، حمزه عشوری از ارتقای همراهی جوامع محلی برای بهبود وضعیت تالاب انزلی خبر داد و اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم زیست محیطی تالاب انزلی، وجود گیاه مهاجم سنبل آبی است که جوامع محلی در جمع آوری آن بسیار کمک می‌کنند.

وی افزود: سنبل آبی آسیب زیادی به تالاب و اقتصاد جوامع محلی به خصوص حاشیه نشینان تالاب انزلی وارد می‌کند که در همین راستا با حضور نیروهای یگان حفاظت محیط زیست و همکاری بسیار خوب جوامع محلی و دوستداران محیط زیست و تعامل ارزنده فرماندار و نیز بخشدار خمام، بیش از ۳۰ هکتار از شرق تالاب بین‌المللی انزلی واقع در محدوده شهرستان خمام از گیاه مهاجم سنبل آبی پاکسازی شد و با جمع آوری این گیاه مهاجم طی یک ماه گذشته، روگاهای جیرسر باقرخاله، لله کا و فرشکی خمام و همچنین بیش از دو کیلومتر از روگا های رمضان بکنده، جیرسر چوکام و شیجان برای عبور و مرور قایق‌ها بازگشایی شد.

عشوری تصریح کرد: گیاه مهاجم سنبل آبی به عنوان گونه زینتی وارد اکوسیستم آبی کشور شده و به دلیل تکثیر و رشد بالای این گیاه، به شدت سطح آب را پوشانده و مانع ورود نور و اکسیژن به داخل آب می‌شود و به دلیل تولید لجن آلی موجب خشک شدن پهنه‌های آبی می‌شود و به عنوان تهدیدی جدی برای تنوع زیستی به شمار می‌رود.

گفتنی است، گیلان دارای بیش از ۳۱ هزار هکتار پهنه تالابی است که افزون بر ۲۴ هزار هکتار آن ۸۰ درصد در قالب سه تالاب انزلی، امیرکلایه و بوجاق تحت عنوان کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز