خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار خبر داد؛

ابلاغ دستور رئیس جمهور برای کنترل آلودگی هوای مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۴۳۹

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: دستور ویژه رئیس جمهور و وزیر کشور در نشست اخیر شورای عالی حفاظت محیط زیست برای کنترل آلودگی هوای مشهد را دریافت کرده‌ایم.

به گزارش ایلنا از مشهد، جواد خدایی روز شنبه در هفتاد و دومین نشست کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوای استانخراسان رضوی که به مناسبت هفته هوای پاک برگزار شد افزود: این دستور ویژه برای پیگیری اقدامات اجرایی مؤثر دستگاه های متولی در حوزه کاهش آلودگی هوا در مشهد صادر شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: مساله آلودگی هوا یک مساله مشارکتی و چند وجهی است و تمامی دستگاه‌های وظیفه مند باید با یک برنامه مشترک در راستای حرکت به سوی نیل به هوایی پاک گام بردارند.

خدایی افزود: بر حسب دستور وزیر کشور این موارد پیگیری می‌شود و قرار است گزارش اقدامات تمامی دستگاه‌ها در استان در راستای سهم هر دستگاه از مساله آلودگی هوا و نیز اقداماتی که انجام داده اند برای وزارت کشور و سازمان حفاظت محیط زیست ارسال شود.

وی اظهار کرد: تمامی ارگانهای دخیل در کنترل آلودگی هوای مشهد، بر اساس قانون هوای پاک ، همراهی و هم افزایی لازم و پیگیری‌های قانونی بر اساس سهم منابع انتشار آلودگی هوا را در سطح استان داشته باشند و در صورت عدم اجرای تعهداتی که بر عهده هر دستگاه در این زمینه گذاشته شده است، در فضای رسانه و کاملا شیشه‌ای، گزارش این موضوع به مردم ارائه خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: سهم اصلی آلودگی‌ها بر اساس حجم تردد خودروها، منابع متحرک و ثابت مشخص شده است و بر این اساس به زودی سیاهه انتشار آلودگی هوا توسط شهرداری مشهد و با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد به روز رسانی خواهد شد.

خدایی بر تشدید برخورد با خودروهای دودزا و آلاینده تاکید کرد و از شهرداران استان خواست، با توجه به تماسهای مردمی در خصوص آلودگی اتوبوس های شهری، نسبت به خارج کردن خودروهای آلاینده از ناوگان حمل و نقل عمومی اقدام کنند و اداره کل حفاظت محیط زیست نیز نظارتها بر جایگاه های معاینه فنی استان را را تشدید کند.

وی ادامه داد: تمامی دستگاه های دولتی بایستی ناوگان موتوری بنزین سوز را با موتورهای برقی جایگزین کنند و این فرصتی است در جهت پیشبرد اهداف استان در راستای رسیدن به هوایی پاک و عاری از هر گونه آلودگی و با تحقق این اقدام به این سمت خواهیم رفت.

وی سازمان استاندارد را موظف به پیگیری موتورخانه های استان و بازرسی از تمامی آنها کرد و این دستگاه را مکلف نمود تا پایان امسال اقدامات صورت پذیرفته در این راستا را در قالب گزارشی به کارگروه اعلام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز