خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

طرح مدیریت زیست بوم تالاب‌های استان انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۶۳۰

استاندار لرستان گفت: طرح مدیریت زیست بوم تالاب‌های استان انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا، فرهاد زیویار در جلسه ی شورای برنامه ریزی استان عنوان کرد: طرح مدیریت تالاب‌ها با رویکرد استفاده از ظرفیت  و توسعه ی گردشگری این تالاب ها انجام خواهد شد. 

وی تصریح کرد: تالاب‌ها ظرفیت‌های مناسبی برای صنعت گردشگری هستند که باید بستر استفاده از آنها فراهم شود.

استاندار ادامه داد: در این راستا اداره کل محیط زیست گزارش‌های  در این خصوص ارائه داده که ظرفیت‌های این تالاب ها در شهرستان های بروجرد و پلدختر وجود دارند.

زیویار افزود: طرحی که اداره کل محیط زیست ارائه داده ظرفیت های گردشگری این تالاب ها و استفاده ی بهینه از آنها را تشریح می‌کند.

وی تاکید کرد: ابتدا مصوبه شورای برنامه ریزی در زمینه تالاب‌ها می بایست ارایه و پس از آن برای تامین مالی و اعتبار مورد نیاز، مکاتبات لازم با هیات وزیران و معاون اول رئیس جمهور انجام شود.

استاندار همچنین گفت: یکی از دستورات جلسه ی شورای برنامه ریزی بررسی اولویت گذاری مصوبه هیات وزیران برای شهرک های واقع در استان های جنوبی خلیج فارس و دریای عمان بوده که به استان ها واگذار شده است.

زیویار تصریح کرد: برای استان لرستان براساس اولویت گذاری استان های بوشهر، خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان مصوب شده که در این جلسه کلیات امر مورد بررسی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: همچنین مجوز دو واحد تولید آب معدنی در شهرستان‌های بروجرد و خرم آباد مصوب شد.

استاندار با اشاره به طرح پهنه های گردشگری اداره کل میراث فرهنگی لرستان تصریح کرد:‌ این طرح با نگاه و چشم انداز آمایش سرزمینی مورد بررسی قرار گرفته که مزیت های نسبی این حوزه در استان بررسی و مورد تصویب قرار گرفت.

زیویار همچنین با اشاره به الحاق بعضی از محدوده های روستایی و شهری برای نهضت ملی مسکن، بیان کرد: این طرح نیز اشکالاتی دارد که به صورت مشروط برخی موارد تصویب و برخی موارد دیگر به جلسات بعد موکول می شود.

وی با بیان اینکه شورای برنامه ریزی و توسعه یکی از شوراهای اصلی و تصمیم ساز استان است عنوان کرد: این شورا با چهار کارگروه مشخص در رابطه با نظام مسایل و ظرفیت های استان تصمیم گیری می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز