خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد؛

نقش بزرگ اصفهان در راه توسعه فرهنگی و هنری کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۹۵۰

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اصفهان یکی از قله‌های رفیع فرهنگ، هنر و رسانه کشور است و در راه رونق و توسعه فرهنگی و هنری بر بستر هویت ایرانی‌اسلامی می‌تواند نقش بزرگی ایفا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سید محمد هاشمی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: مطالبه مستمر رئیس‌جمهور از بخش‌های مختلف این است که ضمن احترام به قانون با همدلی و میدان دادن به هنرمندان اصیل این آب و خاک، باعث رونق فرهنگی باشیم. امروز نیاز به همدلی و هم‌افزایی بین همه آحاد جامعه دارد و باید همه اقشار مختلف این پیوند و همدلی را داشته باشیم.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اصفهان یکی از قله‌های رفیع فرهنگ، هنر و رسانه کشور است و در راه رونق و توسعه فرهنگی و هنری بر بستر هویت ایرانی‌اسلامی می‌تواند نقش بزرگی ایفا کند کمااینکه تا به امروز این نقش را به خوبی ایفا کرده است.

وی در ادامه گفت: تلاش‌های متعددی برای احیای شورای هنر ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی و با مدیریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت و این شورای مهم بعد از قریب به ۱۳ سال تعطیلی تشکیل شد که هر هفته جلسات منسجم و مرتبی داشته که با خروجی‌ها و مصوباتی چون راه‌اندازی بنیاد پویانمایی یا تصویب سند ملی موسیقی همراه بوده است.

هاشمی تأکید کرد: عدالت فرهنگی و تأمین زیرساخت‌ها از مسائل و اولویت های این وزارتخانه بوده است و در همین رابطه در طرح «آموزش هنر برای همه» غریب به صد هزار هنرجو در مناطق محروم کشور آموزش‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای دیدند. همچنین نزدیک به ۳۰ تالار مرکزی، فرهنگسرا و مجتمع‌های بزرگ فرهنگی در همین دولت به بهره‌برداری رسید و در اختیار اهالی فرهنگ و هنر قرار گرفت.

وی عنوان کرد: اداره کل ارشاد در همه استانها دارای مسئولیت‌های سنگین است، اما در استان اصفهان این بار سنگین‌تر است و امید است مدیرکل جدید بر مدار اهداف مدنظر اقدام کند.

همچنین در این جلسه، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: آثار تاریخی اصفهان و هنرمندان آن از مصادیق سرآمدی اصفهان در حوزه فرهنگ و هنر هستند و اگر گلایه‌ای مطرح است که برای کارهای فرهنگی اعتبار نداریم، این موضوع باید توسط وزارت ارشاد جدی گرفته شود، چرا که اگر قرار است کارهای فاخر و ارزشمند انجام شود اصفهان یکی از پایگاه‌های قوی آن است.

محمدرضا جان‌نثاری گفت: تلاش کردیم جبران کاستی‌ها را با ظرفیت‌های استانی انجام دهیم؛ اما این امر کفایت نمی‌کند و امید داریم که با همراهی وزارت فرهنگ و ارشاد از ظرفیتی که در اختیار داریم استفاده کنیم.

در ادامه، علی تمنایی مدیرکل پیشین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تکریم و سید مهدی سیدین‌نیا به عنوان مدیرکل جدید معارفه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز