خبرگزاری کار ایران

در کمیسیون بانوان شورای شهر قزوین مطرح شد؛

خانه اندیشه کودک و نوجوان در بوستان مادر و کودک راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۳۷۱

در جلسه فوق‌العاده کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای شهر قزوین، طرح ایجاد خانه اندیشه کودک و نوجوان در بوستان مادر و کودک در تالار مردم این نهاد برگزار شده و استفاده از این فضا برای آموزش تاکید شد.

به گزارش ایلنا، جلسه فوق‌العاده کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای شهر قزوین با حضور اعضا و مدیران شهری با هدف بررسی ایجاد خانه اندیشه کودک و نوجوان در بوستان مادر و کودک و هم اندیشی پیرامون استفاده از فضاهای این بوستان در جهت آموزش و توانمندسازی بانوان و کودکان در تالار مردم این نهاد برگزار شد. 

فاطمه اشدری در این جلسه با بیان این مطلب که باید از فضاهای موجود در بوستان مادر و کودک استفاده بهینه صورت گیرد، اظهار کرد: نزدیک به یک سال از افتتاح و بهره‌برداری این بوستان می‌گذرد اما فضاهای مورد نیاز و مورد مطالبه کمیسیون هنوز محقق نشده است. 

رئیس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای شهر قزوین ادامه داد: ما باید بتوانیم برای اوقات فراغت و آموزش خانواده‌ها و کودکان برنامه‌های متنوعی در نظر بگیریم و این بوستان ظرفیت ایجاد کارگاه و فضاهای آموزشی را دارد.

وی با اشاره به اینکه صدا و سیما باید برای اوقات فراغت تمامی اقشار جامعه برنامه داشته باشد خاطر نشان کرد: متاسفانه صدا و سیما در تولید محتوا برای خانواده‌ها و به ویژه کودکان خوب عمل نمی‌کند و این گونه می‌شود که استفاده از فضای مجازی و گوشی تلفن همراه بیشترین وقت را از مردم می‌گیرد. 

به گفته اشدری وقتی هیچ برنامه‌ای در جامعه و صدا و سیما برای جامعه هدف وجود ندارد مردم و جوانان و کودکان پناهی جز فضای مجازی ندارند.

رئیس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: ایجاد خانه اندیشه کودک و نوجوان و توجه به مساله تفکر و کار کردن در این حوزه می‌تواند به صورت عمقی و ریشه‌ای روی کودکان و نوجوانان کار کند. 

مشاور کمیسیون بانوان نیز در سخنانی به بیان طرح خود پیرامون ایجاد خانه اندیشه کودک و نوجوان پرداخت و گفت: بررسی داستان زندگی پیامبران، تفکر در آیات و نشانه‌ها، آیت شناسی، تبدیل تهدید به فرصت‌ها 

تفکر در اسما الله از موادی است که می‌توان مطرح کرد.

پروینیان ادامه داد: همچنین کودکان و نوجوانان می‌توانند تعریف داستان‌هایی از شاعران نامدار مانند سعدی و مولوی ومصداق یابی در زندگی از جمله مباحثی هستند که در این خانه اندیشه به آن‌ها پرداخته خواهد شد تا کودکان و نوجوانان مطالعه همراه با اندیشه و تفکر را آموزش ببینند. 

 در ادامه این جلسه نیز هرکدام از حاضرین ضمن بیان نقطه نظرات خود به برخی از چالش‌های موجود در فضای مجازی و بی برنامگی نهادهای فرهنگی برای کنترل و مدیریت این فضا و همچنین پرهیز از تربیت تک بعدی فرزندان توسط والدین و جوانی جمعیت پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز