خبرگزاری کار ایران

یک مسئول مطرح کرد؛

بافت‌های فرسوده شهر‌های گیلان چشم انتظار اعتبارات

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۵۰۷

رئیس اداره باز آفرینی اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت: استان گیلان ۵۳ شهردارد که ۳۰ شهر دارای بافت فرسوده است.

به گزارش ایلنا از رشت، مرتضی یوسفیان گفت: بیش از ۵ هزار و ۳۴۶ هکتار بافت باز آفرینی در گیلان وجود دارد که از این میزان ۲ هزارو ۶۷۱ هکتار آن بافت فرسوده است که باید در اولویت بازسازی قرار گیرد.

یوسفیان با اشاره به ۳۰ شهر دارای بافت فرسوده در گیلان افزود: رشت، انزلی، لاهیجان، آستانه اشرفیه، املش از جمله شهر‌هایی هستند که بیشترین ساختمان‌های قدیمی و بافت فرسوده را در گیلان دارند.

رئیس اداره باز آفرینی اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت: برای بازسازی بافت‌های فرسوده امسال اعتبار خاصی اختصاص نیافته و افرادی که می‌خواهند واحد‌های فرسوده خود را بازسازی کنند، می‌توانند از ۳۵۰ میلیون تومان وام مسکن ملی استفاده کنند.

وی همچنین تصریح کرد: صاحبان واحد‌های فرسوده‌ای که بازسازی ساختمان‌های شان ۶۰ درصد پیشرفت ساخت دارد می‌توانند تا ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

رئیس اداره باز آفرینی اداره کل راه و شهرسازی گیلان، مشخص نبودن مالکان ساختمان‌های قدیمی، نداشتن سند رسمی، بالا بودن سود تسهیلات و تطبیق نداشتن مبلغ تسهیلات ساخت واحد‌های نوساز با هزینه ساخت ساختمان‌ها از جمله مشکلاتی است که بازسازی بافت‌های فرسوده را به تعویق انداخته است.

معاون بازآفرینی سازمان عمران وبازسازی شهر رشت هم گفت: در رشت ۹۵۰ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که سال گذشته این عدد ۷۹۷ هکتار بود.

خاطره محجوب با بیان اینکه بر اساس هدف گذاری راه و شهرسازی باید در گیلان برای ۴ هزارو ۲۲۲ واحد پروانه ساخت صادر شود، افزود: از ابتدای امسال دراستان ۸۰۰ پروانه ساخت و در شهر رشت ۷۰ پروانه صادر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز