خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری لرستان:

انتخابات مظهر حضور مردم و نماد مردم سالاری دینی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۷۹۵

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: مردم از ارکان و پایه‌های اساسی قدرت ملی یک کشور هستند و انتخابات مظهر حضور مردم وتقویت کننده قدرت ملی و نماد مردم سالاری دینی هستند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سعید شهواری در جلسه مشترک شورای قضایی لرستان و شورای اداری پل‌دختر اظهار کرد: انتخابات مهم‌ترین فرصت برای تعیین سرنوشت مردم در چارچوب قانون است و مردم به نظام اسلامی اطمینان دارند و می‌دانند برای تعیین سرنوشت خود باید در انتخابات حضورداشته باشند و مشارکت مستقیم آنان یکی از برکات نظام اسلامی است.

وی افزود: دادگستری لرستان با توجه به این که انتخابات آبروی نظام است با احدی تعارف ندارد و هیچ شخص و مقامی در استان از مصونیت قضایی برخوردار نیست و با تخلفات و جرایم انتخاباتی به شدت برخورد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: دادگستری استان با جرایم و تخلفات انتخاباتی به شدت برخورد خواهد کرد و مدیران بدانند دستگاه قضایی استان مصمم به صیانت از آرای مردم است تا انتخابات پرشور در کمال سلامت برگزار شود.

شهواری بیان کرد: هر کسی  و هر مقامی که بخواهد در انتخابات تخلف کند مطمئن باشد دستگاه قضایی استان با وی  برخورد خواهد کرد و در برگزاری انتخابات سالم  برای کسی مصونیت قضایی قائل نیستیم و  هرکس در صحت و سلامت انتخابات بخواهد خدشه ای وارد کند دادگستری با شدت با آن برخورد خواهد کرد

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: انتخابات مهم‌ترین فرصت برای تعیین سرنوشت مردم در چارچوب قانون است و مردم به نظام اسلامی اطمینان دارند و می‌دانند برای تعیین سرنوشت خود باید در انتخابات حضور داشته باشند و مشارکت مستقیم آنان یکی از برکات نظام اسلامی است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در زمینه چهار راهبرد امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت در برگزاری انتخابات ۱۱ اسفندماه سال جاری تاکیداتی داشتند و دستگاه قضایی استان در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و وظایف قانونی خود بر چهار مولفه اصلی نظارت دقیق خواهد داشت.

شهواری عنوان کرد: تمام ظرفیت‌ها و توان مسوولان نظام، نخبگان و تربیون داران و کسانی که دست اندرکاران رسانه در استان هستند باید با هم افزایی برای تقویت فضای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات که همان تقویت پایه‌های اقتدار ملی  است پای کاربیایندتا دشمن به کشور چشم طمع نداشته باشد.

وی حضور پر شور مردم در انتخابات پیش رو را ضروری دانست و یادآور شد: حضور حداکثری یعنی تقویت پایه‌های اقتدار ملی، وضع و تثبیت قوانین خوب که با آن بتوان مشکلات کشور را حل کرد.

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب حضور پرشورمردم یعنی خروجی یک انتخابات پرشور و سالم و ریل گذاری برای حل مشکلات اجتماعی، اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی کشور است، بنابر این به انتخابات پرشور توام با سلامت نیاز است.

وی افزود: اعتماد مردم به برگزارکنندگان، متولیان و امنای امر برگزاری انتخابات باید به گونه‌ای باشد که همان رای که به صندوق ریخته می‌شود از صندوق خارج  شود.

شهواری مشارکت حداکثری را درگرو سلامت انتخابات دانست و یادآورشد: باید سلامت انتخابات توسط مجریان و عوامل برگزارکننده تضمین شود تا مردم در یک رقابت سالم و پرشور در کنار امنیت بتواند انتخاب بسیار خوبی داشته باشند ، بنابر این سلامت انتخابات مسئله بسیار مهمی است.

وی افزود: دادگستری لرستان باجرم و تخلف انتخاباتی به شدت برخورد خواهد کرد و مدیران بدانند دستگاه قضایی استان مصمم به صیانت از آرای مردم است تا انتخابات پرشور در کمال سلامت برگزارشود.

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: هرکسی  و هر مقامی که بخواهد در انتخابات تخلف کند مطمئن باشد دستگاه قضایی استان با وی  برخورد خواهد کرد و در برگزاری انتخابات سالم برای کسی مصونیت قضایی قائل نیستیم و  هرکس در صحت و سلامت انتخابات بخواهد خدشه‌ای وارد کند دادگستری با شدت با آن برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز