خبرگزاری کار ایران

شهر خوی سرزمین عرفان اسلامی و معرفت دینی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۲۱۵

فرماندار ویژه خوی گفت: آرامگاه شمس تبریزی در خوی نشانه ای از پیشینه کهن این شهر و غنای حکمت و عرفان اسلامی در این سرزمین و عمق معرفت دینی در این دیار است.

به گزارش ایلنا، کریم علی نژاد در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره ملی موسیقی شمس و‌مولانا گفت: امروز باید با برگزاری جشنواره‌های ملی و بین‌المللی  و در این رویدادها نشان دهیم که شمس تبریزی میراث معنوی انسانیت است که می‌تواند موجب همنوایی انسان‌ها شود.

وی اضافه کرد: شمس تبریزی کیمیاگری است که اگر قدر داشته شود مثل وجود انسان افزون زده امروز را به زر ناب تبدیل می‌کند. او عارفیست که گستره جغرافیایی زبان فارسی و عرفان اسلامی را روشن ساخته و نابغه‌ای چون مولانا را شوریده و شیفته اندیشه و فلسفه خویش ساخته است.

علی نژاد از ارادت مردم خوی به شمس تبریزی گفت و افزود: امروز خوی بعنوان دارالقرار شمس تبریزی به خود می‌بالد که میزبان شمس تبریزی است و الحق والانصاف که مردمان این شهر با برگزاری برنامه‌های مختلف علمی و فرهنگی و هنری سعی در قدر دانستن این مقام و منزلت هستند.

فرماندار خوی  اظهار داشت: شهر خوی که از دیرباز شهر فقاهت به خاطر تولد یافتن حضرت آقای آیت الله خویی مرجع عالی قدر جهان تشیع در آن شهر، شهر رشادت به خاطر بیش از یک هزار شهیدش در دوران دفاع مقدس و شهر پایمردی مردان مرد به گواه تاریخ است

وی همچنین با اشاره به آرامگاه شمس تبریزی تاکید کرد: انتظار مردم از دولت نیز این است که تکمیل طرح توسعه و ساماندهی آرامگاه شمس تبریزی را با اهمیت دادن به مشارکت خیرین، تسهیل و سرعت دهند.

شمس و مولانا از گنجینه های ارزشمند ایران اسلامی هستند

در ادامه این مراسم رضا ابراهیمی،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی گفت: شمس و مولانا از گنجینه های ایران اسلامی بوده و سلوک و اندیشه های عرفانی این بزرگان رهیابی برای هدایت انسان است.

ابراهیمی  افزود: در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سالروز ولادت با سعادت امیر المومنین علی(ع) شاهد هنرهای اصیل موسیقی ایرانی در شهر خوی هستیم.

وی ادامه داد: امروز درصدد آن هستیم تا ظرفیت های بالای کشور و فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی را به دنیا معرفی کنیم.

ابراهیمی با اشاره به ظرفیت های خوی اظهار کرد: شهرستان خوی مدفن علما و عارفان بزرگ بوده و باید زیرساخت های این شهرستان در جهت حضور پررنگ گردشگران فراهم شود تا از ظرفیت های فرهنگی این خوی بهره مند شویم.

وی تاکید کرد: استان آذربایجان غربی به مثابه موقعیت ویژه و داشتن مرز مشترک با سه کشور، دارای ظرفیت عظیمی جهت تبادل فرهنگی می باشد.

معاون سیاسی استانداری از عملکرد دولت سیزدهم در استان گفت و افزود: امروز در دولت سیزدهم به جد این هدف دنبال می شود تا فرهنگ غنی ایرانی_اسلامی در سطح جهان گسترش یافته و این نیز مستلزم ایجاد زیرساخت‌های لازم است که در تلاشیم این امر مهم میسر شود.

ابراهیمی ادامه داد: همچنین یکی از سیاست ها و برنامه های دولت سیزدهم ارتقا نشاط اجتماعی در بین جامعه بوده و در این راستا اقدامات موثری در سطح کشور و خصوصا استان صورت گرفته است که برگزاری همایش ها ، مسابقات ورزشی و فرهنگی ملی و بین المللی از جمله آن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز