خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری استان:

رویدادهای گردشگری قزوین در تقویم رویدادهای ملی ثبت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۲۴۹

معاون گردشگری و سرمایه گذاری قزوین از ثبت رویدادهای گردشگری استان در تقویم رویدادهای ملی خبر داد.

به گزارش ایلنا، نادر محمدی با اعلام این خبر گفت: با توجه به ابلاغ دستورالعمل ثبت رویدادها در تقویم رویدادهای گردشگری کشور از سوی وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پس از برگزاری کمیته‌های مرتبط، بیش از ۳۰ رویداد گردشگری استان شامل آیین‌های تاریخی و مذهبی، مراسم سنتی، جشن‌های برداشت محصول و… شناسایی و تعدادی از آن‌ها برای ثبت در تقویم و سامانه رویدادهای گردشگری کشور انتخاب شده‌اند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری قزوین اظهار کرد: با توجه به نقش و تاثیر رویدادهای برنامه ریزی شده در رونق گردشگری استان ۱۰ پرونده شامل آیین‌های سمنوپزان، پنجاه‌بدر، مراسم تعزیه‌خوانی، مراسم سوم امام، سوگواری زنانه حسینیه آقاسیدجمال، آیین تشت‌گذاری الوند، آیین مافی زیاران، جشن فندق، شور زرآباد و جشن سماق منطقه الموت تهیه و اطلاعات آن‌ها در سامانه مربوطه بارگذاری شده است.

وی افزود: تاکنون سه پرونده جشن فندق، جشن سماق و مراسم شور زرآباد موفق به دریافت گواهی ثبت رویداد شده و مابقی پرونده‌ها نیز در دست بررسی هستند.

محمدی ادامه داد: از دیگر رویدادهای شناسایی شده می‌توان به جشن انگور تاکستان، جشن زیتون و انار منطقه طارم، جشن پسته و گل محمدی بوئین‌زهرا، جشن گیلاس و زغال‌اخته منطقه الموت اشاره کرد که با همکاری دستگاه‌های ذیربط قابل معرفی و ثبت هستند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری قزوین تصریح کرد: برجسته‌سازی رویدادهای بومی و محلی قزوین می‌تواند در هدفمندسازی سفر گردشگران به استان نقش مهمی داشته باشد و موجب سودآوری بیشتر برای حوزه گردشگری به‌ویژه در مناطق روستایی شود.

وی خاطرنشان کرد: همشهریان و هم استانی‌های عزیز می‌توانند برای معرفی رویدادهای گردشگری محل سکونت خود که حداقل سه دوره برگزار شده باشد به سامانه http://events.mcth.ir مراجعه و نسبت به معرفی رویداد اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز