خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد انتخابات استان اعلام کرد؛

تأیید صلاحیت ۱۲ داوطلب مجلس خبرگان رهبری در استان اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۴۲۷

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان از تأیید صلاحیت ۱۲ داوطلب انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان اصفهان توسط شورای نگهبان، خبر داد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مهدی سلیمانی دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان در خصوص نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان اصفهان، گفت: درمجموع طی فرصت قانونی که از چهاردهم تا بیستم آبان‌ماه جهت ثبت‌نام داوطلبان تعیین شده بود، ۳۷ نفر بعنوان داوطلب انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان اصفهان ثبت‌نام کردند.

وی ادامه داد: شورای نگهبان در فرصت ۷۰ روزه‌ صلاحیت افراد را از طریق برگزاری آزمون کتبی و شفاهی و مراحلی که در قانون تصریح شده است مورد بررسی قرار داد.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان بیان کرد: در نهایت در استان اصفهان صلاحیت ۱۲ نفر مورد تأیید فقهای شورای نگهبان قرار گرفت، صلاحیت ۱۷ نفر مورد تأیید قرار نگرفت و تا کنون ۸ نفر نیز از ادامه رقابت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری انصراف داده اند.

سلیمانی افزود: از ششم تا هشتم بهمن ماه مهلت قانونی اعتراض افراد رد صلاحیت شده به شورای نگهبان تعیین شده و پس از آن نیز از نهم تا ۱۸ بهمن ماه فقهای شورای نگهبان نسبت به بررسی اعتراض افرادی که رد صلاحیت شده‌اند می‌پردازند و نتیجه نهایی در نوزدهم بهمن مشخص و اسامی تمامی داوطلبان تایید شده اعلام خواهد شد.

وی متذکر شد: درمجموع استان اصفهان ۵ کُرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد و تبلیغات قانونی انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ۲۵ بهمن تا نهم اسفندماه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز