خبرگزاری کار ایران

معاون فنی وعمرانی شهرداری شیراز خبرداد؛

افتتاح لاین جنوبی پروژه کوهسار مهدی همزمان با دهه فجر/ ساخت ساختمان شماره ۲ شهرداری شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۹۴۱

معاون فنی وعمرانی شهرداری شیراز گفت: ۷۴ درصد وزنی پروژه های شهرداری به ارزش ۳۷ هزار میلیارد تومان مربوط به پروژه های بزرگ مقیاس شهری است که در دهه فجر امسال افتتاح و کلنگ زنی می شود و مابقی پروژه های کوچک و متوسط مقیاس است.

به گزارش ایلنا، محمد امین امروز شنبه 7بهمن در نشست خبری از سلسله نشست های روایت امید با اشاره به اینکه بودجه عمرانی شهرداری شیراز در ابتدای سال ۱۴۰۲؛ سه برابر و به تناسب آن پروژه های بزرگ مقیاسی آغاز شده است، عنوان کرد: زیر ساخت های مختلف این پروژه ها در حوزه حمل و نقل و ترافیک، سلامت و ایمنی، تعریف و عملیات اجرایی بوده است که از ابتدای سال آغاز شد. 

امین با بیان اینکه احداث همزمان ۳۸ پل و تقاطع در دوره ششم شورا و شهرداری در دستور کار قرار گرفت  بیان کرد: همچنین در این دوره اجرای ۴۴ کیلومتر بزرگراه سازی آغاز شد که اقدامی بی بدیل است.

وی افزود: احداث بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ متر زیرگذر، تونل و احداث بیش از ۵۰ ساختمان تاثیزگذار شهری مانند فرهنگ سرا، ساختمان آتش نشانی، خدماتی  ورزشگاه، سالن سینمایی، ورزشی و... نیز انجام شده است.

معاون شهردار شیراز خاطرنشان کرد: اجرای ۱۶۰   کیلومتر لوله گذاری خطوط آب های سطحی مانند لوله گذاری دروازه قرآن، لوله گذاری پل شهید یغمورو... و احداث صدها هکتار پارک و بوستان در این دوره رقم خورده است‌.

 افتتاح لاین جنوبی پروژه کوهسار مهدی همزمان با دهه فجر

امین در ادامه از افتتاح لاین جنوبی پروژه کوهسار مهدی به طول ۷ کیلومتر در دهه فجر امسال خبرداد و افزود: این محور از تقاطع شهدای گمنام شروع و تا پل شهدای جوادیه ادامه دارد که با افتتاح آن۱۴.۵ کیلومتر وارد مدار می شود و لاین شمالی هم تا مهرماه سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گفته وی برای مسیر شمالی پروژه کوهسار مهدی باید تمهیدات ایمنی بیشتر دیده شود لذا سه تونل دیگر اضافه می شود و به همین دلیل نسبت به مسیر جنوبی با تاخیر به بهره برداری می رسد.

امین خاطرنشان کرد: ضلع جنوبی شامل دو تونل، ۵ پل خاص و ۱۲ آب رو است و حجم‌ سنگ برداری در این مسیر بیش از ۱.۵ میلیون متر مکعب بوده است‌.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: پروژه کوهسار مهدی از آنجا که حجم ترافیک را از این مسیر عبور می دهد پرمخاطب ترین پروژه شهر شیراز خواهد بود.

وی گفت: پروژه دیگر کمربندی شهر شیراز است و درحالی اواخر اسفند پارسال تصمیم گیری شد که حدود ۱۸ کیلومتر از این مسیر به شهرداری شیراز واگذار شد و متولی ایمن سازی این مسیر شهرداری شیراز شد.

وی ادامه داد:  براساس این تفاهم نامه اقدام به فعالیت کردیم و در فاز اول ساماندهی بزرگراه امام خمینی را  با ظرفیت بودجه ۲۸۰ میلیارد تومان شروع کردیم.

امین یادآور شد: مشکل آسفالت، تراش و ترمیم، اصلاح آسفالت و... انجام شد و یکی از کارهای مهم این محور ایجاد شانه راه بود که در ۱۲ کیلومتر مسیر انجام و نصب نیوجرسی ها تا پایان سال انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین خط کشی ۱۸ کیلومتر کمربندی در مرحله پایانی است و نصب تابلوهای هشداردهنده درحال انجام است.

معاون شهردار شیراز گفت: تکمیل تقاطع غیر هم سطح شهید فرصتیان نیز درحال انجام است و  یکی از اقدامات خوب انجام شده در کمربندی جنوب پل روگذر احمدبن موسی (ع) است که براساس برنامه زمان بندی قرار است این پل در دهه فجر ۱۴۰۳ به نتجیه برسد اما یکی از پل ها زودتر به افتتاح می شود و پل شماره ۳ در بهمن ماه امسال به بهره برداری می رسد.

امین با اشاره به اینکه تکمیل تقاطع غیر همسطح در کمربندی در دهه فجر امسال تکمیل می شود، یادآور شد: همچنین تکمیل زیر گذر صنایع، تکمیل تقاطع شهید یغمور نیز  در دهه فجرکلنگ زنی می شود.

ساخت ساختمان شماره۲شهرداری

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز  در ادامه به پروژه های مجاورت ساختمان مرکزی شیراز اشاره و عنوان کرد: در این مکان ۴ پروژه بزرگ مقیاس تعریف شده است و  ساخت ساختمان شماره ۲ شهرداری با زیربنا۲۵ هزار متر ، احداث زیرگذر ترافیکی به طول ۷۵۰ متر و ایجاد فضای شهری مقابل شهرداری ، احداث پارکینگ زیر سطحی در محدوده شهرداری مرکزی در دهه فجر امسال کلنگ‌زنی می شود و همچنین ایجاد مرکز همایش های شهرداری با ظرفیت بیش از هزار نفر در مجاورت ساختمان شهرداری مرکزی که عملیات اجرایی آن آغاز شده و چندماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به دیگر پروژه ها همچون پارک ابی شیراز به عنوان بزرگترنی پارک آبی مسقف کشور با ۵۶ هزار متر مربع زیر بنا  خاطرنشان کرد: این پارک پیشرفته ترین و بروز ترین پارک های آبی محسوب می شود که عملیات اجرایی و خاک برداری آن تمام شده است و منتظر استقرار پیمانکار هستیم.

امین با اشاره به دیگر پروژه احداث پل انقلاب در مجاورت بازار انقلاب بر روی رودخانه خشک به طول ۲۵۰ متر ابراز کرد: این پل به صورت مسقف است که برای پیاده رو محوری و تفریح شهروندان از آن استفاده می شود.

معاون شهردار شیراز به دیگر پروژه احداث پل زندگی و اتصال باغات منصور آباد به باغات قصردشت اشاره و افزود: این پل به صورت پل عابر پیاده به طول ۶۰۰ متر است.

امین افزود: همچنین باغ موزه سرو در ۱۸ هکتار از باغات قصردشت در مجاورت پیاده راه سلامت،ساماندهی رودخانه تنگ سرخ و دیوار گذاری آن از دیگر پروژه های در دست اقدام خواهد بود.

ارتقا جایگاه شیراز با هم افزایی دستگاه های اجرایی

رئیس کمیسیون عمران، ترافیک و حمل و نقل شورای شهر شیراز نیز در این نشست گفت: ظرفیت شهر شیراز از جمله بافت فرسوده ، باغات، بناهای تاریخی و... هر کدام یک سرمایه ملی است که در کنار مردم خوب، علما و دانشمندانی دارد  لازم است نگاه ویژه ای به آن شود.

رضا محمدیان تصریح کرد: کل دستگاه های اجرایی بایستی در راستای ارتقا جایگاه شهر شیراز کمک کنند و دولت هم به شیراز به عنوان مرکزیت جنوب کشور نگاه ویژه تری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری در این دوره پروژه های خوبی در راستای توسعه زیرساخت شهر تعریف کرده است، یادآور شد: هر چقدر شهرداری و سایر دستگاه ها تلاش کنند و به جای کارهای نمایشی و پوپولیستی؛  پروژه عمرانی و زیرساختی شهر اجرا کنند طبیعتا ماندگارتر خواهد بود.

محمدیان گفت: در تعاریف پروژه ها سعی شده است دسته بندی صورت گیرد مانند پروژه های عمرانی کوهسار مهدی که چند سال روند کندی داشته است اما با اقدامات صورت گرفته تا نیمه اول سال آینده به بهره برداری کامل می رسد.

وی افزود: پروژه های عمرانی و خدماتی سطح شهر مانند پیاده رو سازی، لوله گذاری، مرمت معابر، اصلاح هندسی و ترافیکی معابر، تملک ها برای بازگشایی، مرمت تاسیسات شهری و ایجاد این تاسیسات، احداث ساختمان های مورد نیاز شهرداری، ایجاد فازهای مختلف ساختمان مرکزی  و... خواهد بود که توسط شهرداری انجام می شود.

این عضو شورای شهر شیراز عنوان کرد:اجرا و تکمیل پروژه پارک ایرانی، احداث پارک های مهربانو و پارک های موضوعی بانوان در راستای توسعه فضای سبز شهرداری در دستور کار است.

محمدیان گفت: اجرای پروژه های عمرانی و رزشی با شروع عملیات سالن ورزش در هر منطقه، سالن ورزشی موضوعی معلولان و نابینایان و احداث سالن ورزشی مرکزی برای ورزش های زورخانه ای در سطح بین المللی کلنگ زنی می شود.

وی افزود: احداث ساختمان های آتش نشانی، خرید ماشین آلات مورد نیاز شهرداری و سازمان ها، تاکسی و ون های ویژه معلولین، فرهنگسرای تعزیه، پروژه عمرانی مترو از جمله خط ۴ مترو که از ۶ ایستگاه ۵ ایستگاه وارد عملیات عمرانی شده است، انجام عملیات حفاری تونل خط ۳ مترو تا قبل از پایان سال، اتصال خط یک و چهار با ۴ ایستگاه داخلی به حرم احمدبن موسی(ع) و تسهیل رفت و امد عمومی در این محدوده دیگر پروژه های حوزه حمل و نقل است.

محمدیان عنوان کرد: پروژه های عمرانی حمل ونقل و هوشمند سازی، تکمیل و اجرای طرح های ترافیکی، پروژه های عمرانی فرهنگی مانند ساخت سینما محله، زمین چمن مصنوعی محلات که بخشی از آن آغاز شده است، نیز در دستور کار شورا و شهرداری قرار دارد.

احداث سالن چند منظوره ورزشی بعثت

همچنین بابک همتی؛ مدیرکل عمرانی شهرداری شیراز از احداث سالن ورزشی چندمنظوره بعثت در مجاورت باغ عفیف آباد در راستای افزایش سرانه ورزشی منطقه خبرداد.

وی افزود: این پروژه ۵۵۰ متر مربع طبقه تحتانی و ۳۰۰ متر مربع  فوقانی دارد که دارای سالن چند منظوره تنیس روی میز و... است.

به گفته همتی این پروژه درحال حاضر ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در دهه فجر امسال به افتتاح می رسد.  

مدیرکل عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به بزرگراه 55متری حافظ  نیز گفت: این بزرگراه از سمت حسین الهاشمی تا موزات بلوارآفرینش ادامه دارد و در نهایت به سه راهی قلات و آزاد راه شیراز اصفهان می رسد.

همتی با اشاره به بهره برداری آزاد راه شیراز-اصفهان خاطر نشان کرد: با افتتاح این آزاد راه حجم عظیمی از ترافیک به جای ورود و خروج از دروازه قرآن عملا از محور شمال غرب وارد شیراز می شود و بلوار صنایع  و میرزای شیرازی پاسخگویی  ترافیک ورود و خروج از سمت شمال غرب به شیراز نیست لذا در این راستا شهرداری شیراز احداث بزرگراه 55 متری حافظ را درمحور شمال غرب به شرق و بالعکس را در دستور کار قرارداد.

همتی با بیان اینکه احداث این بزرگراه در چند فاز تعریف شده است ،اضافه کرد: فاز نخست آن در سال جاری و فازثانویه در سال آتی اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه فاز نخست در اردیبهشت امسال مورد بهره برداری قرار گرفت،ادامه داد: بخش دوم این بزرگراه به طول 3کیلومتر به صورت شبانه روزی در حال اجرا است و تمام تلاش ما این است تا پایان امسال به بهر برداری برسد.

مدیر کل عمرانی شهرداری شیراز بیان داشت: فاز دوم نزدیک به ۸.۵ کیلومتر در دهه فجر امسال کلنگ زنی می شود و فاز ثانویه اتصال بین حسینی الهاشمی وتا غربی ترین نقطه شهرک گلستان به سمت غرب  آزاد راه شیراز اصفهان پیش خواهد رفت.

 پروژه بزرگراهی شهید استوار تاثیرگذار ترین پروژه در روان سازی ترافیک شرق شیراز است

در ادامه ریئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز با اشاره به حمایت شورا و شهردار از پروژه های عمرانی گفت: نتیجه این حمایت ها به ثمر نشستن پروژه های عمرانی متعدد در شهر شیراز است.

علی حسین عباسی با اشاره به پروژه بزرگراهی شهید استوار در شرق شیراز عنوان کرد: این بزرگراه در آخرین فاز دارای 6 کیلومتر طول با عرض 80 متر و دوباند ۱۳.۵ متری تندرو، دو باند کندرو 8 متری ، دو پیاده راه بزرگ 15 متری است و همچنین پل مولوی نیز با عرض 40 متر و کنارگذر 20 متری در این پروژه اجرا شده است.

وی افزود: در سال جاری200 میلیارد تومان تملک در این پروژه ‌صورت گرفته است و 80 میلیارد دیگر نیز در دست تملک است.

عباسی گفت: پروژه بزرگراهی شهید استوار تاثیرگذار ترین پروژه در روان سازی ترافیک شرق شیراز است که خوشبختانه از سرعت اجرایی خوبی نیز برخوردار است.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز در ادامه به اجرایی شدن تقاطع غیر همسطح جام جم خبر داد و ابرازکرد: این تقاطع شامل دو زیرگذر به طول 20 متر و عرض 13 متر است و همچنین دارای دو پل از سمت بلوار جمهوری به کوهسار و از کوهسار به بلوار جمهوری است.

عباسی با اشاره به افتتاح تعدادی پروژه در دهه فجر گفت: پروژه راست گرد شهید فرصتیان با طول یک هزار و500 متر با عرض 11 متر و لوپی به طول 35 متر در دهه فجر افتتاح می شود.

به گفته وی پروژه دور برگردان اردیبهشت، پایانه سعدی و دو تقاطع بر روی پروژه شهید استوار نیز در دهه فجر کلنگ زنی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز