خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

بودجه تکمیل خط راه آهن شیراز بوشهر- عسلویه تامین شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۵۰۰

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه حدود 20 سال است که موضوع راه آهن شیراز بوشهر- عسلویه مطرح است، بیان کرد: با وجود تحریم‌ها هیچ اتفاقی در روند توسعه و احداث راه آهن شیراز بوشهر و عسلویه رخ نداد؛ در حال حاضر در تلاش هستیم تا خط راه آهن از شهرستان زرقان به سمت فراشبند که یک شاخه آن به بوشهر و دیگر شاخه به عسلویه می‌رود را پیگیری کنیم.

علیرضا پاک فطرت در گفت و گو با ایلنا گفت: مجلس شورای اسلامی طبق لایحه‌ای که ارائه کرد دولت را جهت کم نیاوردن مقابل گروه 1+5 محدود کرد تا سبب حفظ آبروی ایران در دنیا شود.

وی با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه و گروهی که در سال های قبل در پای میز مذاکره می نشستند به راحتی امتیاز اعطا می‌کردند، افزود: این شرایط تا حدی پیش رفت که بعضی از مراکز تحقیقاتی ایران بسته شد که در ادامه مجددا تحریم های علیه ایران را تشدید کردند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به اینکه ابر قدرت‌های دنیا زمانی که متوجه شده‌اند نمی‌توانند ضربه‌ای به ایران وارد کنند تحریم‌های علیه کشورمان را چند برابر افزایش دادند، ادامه داد: معتقدم این تحریم‌ها در مقابل هر کشوری جز ایران اعمال شده بود تاکنون به زانو در آمده بود اما خوشبختانه ایران نه تنها تاکنون به زانو در نیامده است بلکه در حال پیشروی تحقیقات هسته‌ای، موشکی و .... است.

وی با اشاره به اینکه اگرچه گرانی در کشور وجود دارد اما کمبودی وجود ندارد، افزود: در حال حاضر در پیچ خطرناکی قرار داریم که می‌توان با تحمل و تلاش مشکلات را کاهش دهیم تا شاهد گرانی‌ها نباشیم.

بودجه تکمیل خط راه آهن شیراز بوشهر- عسلویه تامین شده است

بودجه تکمیل خط راه آهن شیراز بوشهر- عسلویه  تامین شده است

نماینده شیراز و زرقان در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه حدود 20 سال است که موضوع راه آهن شیراز بوشهر- عسلویه مطرح است، بیان کرد: با وجود تحریم‌ها هیچ اتفاقی در روند توسعه و احداث راه آهن شیراز بوشهر و عسلویه رخ نداد؛ در حال حاضر در تلاش هستیم تا خط راه آهن از شهرستان زرقان به سمت فراشبند که یک شاخه آن به بوشهر و دیگر شاخه به عسلویه می‌رود را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی 12 پیمانکار در حال فعالیت جهت راه اندازی و تکمیل آن هستند و قرار داد های آن ها در یک سال گذشته منعقد شده است.

عضو مجمع نمایندگان فارس با اشاره به اینکه بودجه تکمیل این خط راه آهن تامین شده است، افزود: با توجه به اینکه حمل و نقل ریلی یکی از حمل و نقل های ارزان است که هزینه های حمل کالا را کاهش می‌دهد زمانی که به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان فارس بودم مجوزی را از مقام معظم رهبری را جهت تکمیل تعدادی از پروژه‌های بزرگ و تاثیر گذار اقتصاد دریافت کردیم.  

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه تعدادی از کالاها و آذوقه‌ها و مواد اولیه از طریق بنادر ترخیص و وارد استان فارس می‌شود، تصریح کرد: مقام معظم رهبری جهت تکمیل دو الی سه پروژه که راه اندازی راه آهن شیراز- بوشهر و عسلویه هم جزو این پروژه هاست اجازه فروش نفت را صادر کردند که خوشبختانه نخستین محموله نفت آن فروخته شد.

عضو مجمع نمایندگان فارس در ادامه با بیان اینکه مقرر شده است تا جهت تکمیل این پروژه حدود 4800 میلیارد تومان به 12 پیمانکار این پروژه اختصاص پیدا کند که این اعتبار در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته است، گفت: در صورت ادامه دار بودن روند پروژه و پیگیری نمایندگان حدود یک الی دو سال آینده شاهد افتتاح این خط راه آهن خواهیم بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در ادامه با بیان اینکه استان فارس که در سال های گذشته با مشکلات متعددی در حوزه راه آهن و حمل و نقل ریلی مواجه بود در حال حاضر شاهد رخ دادن اقدامات مناسبی در این حوزه هستیم، افزود: از سویی دیگر پیمانکاران بزرگراه شیراز و بوشهر در حال فعالیت هستند.

پاک فطرت با بیان اینکه گرانی ها در حال آزار دادن مردم است، ادامه داد: در حال حاضر شرایط برای قشر آسیب پذیر که تعدادشان  هم کم نیست دشوار است و از اینرو دولت باید از مردم حمایت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز