خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خبر داد؛

صدور 5 مجوز سرمایه‌گذاری خارجی جدید در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۳۴۷

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی و نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 5 مجوز سرمایه‌گذاری جدید توسط هیئت سرمایه‌گذاری خارجی جمهوری اسلامی ایران در این استان صادر شد.

به گزارش ایلنا، سعید ملااسماعیلی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی، افزود: ارزش این مجوزهای سرمایه‌گذاری 53 میلیون و 173 هزار دلار است که از نظر ارزشی نسبت به سال گذشته 53 برابر افزایش داشته‌ است.

وی ادامه داد: به رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا، یک سرمایه‌گذار مقیم کشورهای حوزه دریای کارائیب (آمریکای میانه) به ارزش یک میلیون دلار در این استان جذب شده که این موضوع نشان از ظرفیت‌های بالای کشور ایران برای جلب و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی و نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان اظهار داشت: همچنین یک مجوز سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش 28 میلیون یورو در حوزه تجهیزات پزشکی از کشور سوئیس در این استان اخذ شد که با شیوع ویروس کرونا سرمایه‌گذاری در این بخش افزایش یافته است.

ملااسماعیلی تصریح کرد: در راستای تسهیل و تسریع امور سرمایه گذاری خارجی سامانه SDI استان مرکزی با شناسایی بیش از 150 لایه اطلاعات مکانی راه‌اندازی شده و مقرر شده است با استفاده از این ظرفیت استان، اطلس جامع سرمایه‌گذاری کشور به زودی رونمایی شود.

وی بیان داشت: همچنین در راستای معرفی جایگاه اقتصادی استان مرکزی به متقاضیان سرمایه‌گذاری، تعداد 25 عنوان فرصت سرمایه‌گذاری جدید با اطلاعات کامل و مطالعات امکان‌سنجی انجام شده با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط نیز در این استان آماده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز