خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان:

تصاویر دو قلاده سیاهگوش توسط دوربین محیط‌بانان الموت ثبت شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۶۰۶

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: مشاهده و ثبت تصاویر بی نظیر از دو قلاده سیاهگوش توسط محیط‌بانان استان قزوین انجام شد.

به گزارش ایلنا، مهدی طاهری با اعلام این خبر گفت: این گونه با ارزش توسط محیط‌بانان استان قزوین در منطقه الموت شرقی در حین گشت و کنترل و پیاده روی در زیستگاه این منطقه ثبت و تصویربرداری از آن صورت گرفت.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: سیاه گوش اوراسیایی که با عنوان وشق اوراسیایی نیز شناخته می‌شود یکی از زیباترین پستانداران جهان به شمار می‌رود که به واسطه محل زندگی خود که غالبا مرکز آسیا و شرق اروپا است، وشق اوراسیایی نامیده می‌شود.

طاهری ادامه داد: دیدن این گربه سان درنده و زیبا به خاطر مخفی کار بودن بسیار دشوار است، سیاه گوش جزو سنگین‌ترین و سریع‌ترین گربه‌های کوچک در جهان است؛ این حیوان به تنهایی می‌تواند جان یک گراز را بگیرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین اظهار کرد: وشق اوراسیایی یکی از بزرگ‌ترین گربه سانان جهان و گونه در خطر انقراض کشور محسوب می‌شود که مطالعات ژنتیکی نشان داده است گربه طلایی آفریقایی و یوز گربه، نزدیکترین خویشاوندان این «اعجاب انگیز وطنی» هستند.

طاهری گفت: ویژگی‌های ظاهری این گربه دارای طول بدن ۸۰ تا ۱۳۰ سانتیمتر، طول دم ۵ تا ۱۹ سانتیمتر، ارتفاع بدن ۵۰ تا ۷۵ و وزن آن‌ها ۸ تا ۳۱ کیلوگرم است، نر و ماده هم شکل هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز