خبرگزاری کار ایران

افتتاح ۱۴۲ پروژه عمرانی و تولیدی کشاورزی در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۶۹۸

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۴۲ پروژه عمرانی و تولیدی کشاورزی با اعتبار ۳۱ هزار میلیارد ریال برای افتتاح همزمان با گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آماده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خسرو شهبازی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: با بهره برداری از این پروژه‌ها برای یک‌هزار و ۷۶۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد و پنج هزار و ۲۰۰ نفر تثبیت اشتغال شده و بیش از ۲۳ هزار خانوار نیز از عواید اجرای این طرح ها بهره مند می شوند.

وی بیان کرد: از مجموع این پروژه ها، بیشترین پروژه مربوط به ۷۸ طرح در بخش آب و خاک و امور فنی و مهندسی به منظور مدیریت بهینه مصرف آب کشاورزی و توسعه سیستم های نوین آبیاری با اعتبار هزینه شده یک‌هزار و ۸۲ میلیارد ریال است که یک‌هزار و ۳۶ میلیارد ریال از این اعتبار از محل کمک های بلاعوض دولتی تامین شده است.

وی اظهار کرد: ۱۵ پروژه نیز در زیر بخش معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی با اعتبار هشت هزار و ۳۹۲ میلیارد ریال و با ۴۱۹ اشتغال پایدار آماده بهره‌برداری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: این پروژه‌ها شامل ۲ واحد تولید اسانس (آب میوه و عرقیات گیاهی)، ۲ واحد تولید مکمل غذایی، یک واحد کشتارگاه صنعتی دام، سه واحد بسته بندی میوه، سه واحد پوره میوه، ۲ واحد بسته بندی انواع گوشت، یک واحد سورتینگ بذر کدو و آفتابگردان و یک واحد احداث سردخانه است.

شهبازی ادامه داد: ۱۱ پروژه نیز در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتبار ۴۷۸ میلیارد ریال با ۱۱۹ فرصت شغلی آماده بهره‌برداری است؛این پروژه‌ها شامل پنج مورد احداث ایستگاه پمپاژ، خط انتقال و تامین آب شرب روستای عشایری و یک مورد بازسازی و مرمت ایل‌راه عشایری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز