خبرگزاری کار ایران

هواشناسی هشدار داد؛

ارتفاعات کولاک برف ، سقوط بهمن ، کاهش دما

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۷۶۰

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز, از قرار گرفتن استان به ویژه ارتفاعات و مناطق کوهستانی در وضعیت هشدار سطح نارنجی و آماده باش همه دستگاه های اجرایی استان البرز خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز, مهدی مهرور اظهار کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از با توجه به حجم برف انباشته در ارتفاعات و مناطق کوهستانی و فعالیت متناوب سامانه بارشی از پنج شنبه تا جمعه در منطقه البرز مرکزی رگبار ساعتی برف و باران، سقوط بهمن و ریزش سنگ پاره ای نقاط کولاک برف وزش باد نسبتا شدید به ویژه روزهای شنبه و یکشنبه، مه آلودگی یخبندان و کاهش محسوس دما به ویژه در ارتفاعات و نیمه شمالی استان پیش بینی می شود.

مدیرکل مدیریت بحران در ادامه اثر مخاطره این سامانه را سقوط بهمن و ریزش سنگ، اختلال تردد های شهری وبین شهری ، کاهش دید و لغزندگی در سطح جاده ها عنوان کرد.

مهرور توصیه کرد: مسافران از تردد در جاده های کوهستانی به علت خطر سقوط بهمن و ریزش سنگ خودداری نموده و کوهنوردان با توجه به فعالیت سامانه بارشی از هرگونه صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی جدا خودداری نمایند.

وی در پایان پرهیز از سفرهای غیر ضروری و رعایت نکات ایمنی ، به همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی هنگام تردد در جاده های کوهستانی، خودداری از توقف در دامنه کوه ها به سبب خطر سقوط بهمن و ریزش سنگ، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، مدیریت و صرفه جویی در مصرف نهاده های انرژی را یادآور شد.

آماده باش کلیه دستگاه های اجرایی استان البرز 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز بر ضرورت هماهنگی کامل دستگاه های امدادی و خدمات رسان، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی در جهت مقابله با هرگونه حوادث احتمالی تاکید کرد.

وی تصریح کرد: بمنظور حفظ آمادگی و استفاده از تمام ظرفیت های ممکن، فراهم نمودن تجهیزات و پاسخگویی سریع به حوادث، کنترل، پایش و اقدامات پیشگیرانه از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

مهرور در ادامه افزود: به منظور مقابله با جاری شدن سیل در رودخانه ها و مسیلهای فصلی ، رعد و برق ، وزش باد شدید ، ریزش سنگ ، رانش کوه ، لغزندگی و کاهش دید در جاده های کوهستانی و یا هرگونه حادثه احتمالی، بر آماده باش مراکز درمانی و پایگاههای امدادی، شرکت های خدماتی (آب و فاضلاب شهری وروستایی ، برق ،گاز ، تلفن همراه و ثابت و آب منطقه ای تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران در پایان گفت: شهروندان از تردد در محلهای پر خطر، اسکان، چادر زدن و توقف در بستر و حریم رودخانه ها، مکانهای مرتفع و تپه ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه های آبی خودداری کنند.

تمهیدات لازم توسط جهاد کشاورزی استان و شهرستانها جهت کشاورزان، برای حفظ محصولات کشاورزی، کنترل دما و رطوبت و تهویه درگلخانه ها، مرغداریها و دامداریها و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوهها و برای جلوگیری از خسارت های ناشی از سرمازدگی به بخش کشاورزی بعمل آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز