خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلم‌برداران قزوین:

دریافت 9 درصد ارزش افزوده باعث ضربه زدن به صنف عکاسان قزوین شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۷۸۶

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران قزوین گفت: دریافت 9 درصد ارزش افزوده باعث شده به صنف عکاسان ضربه وارد شود و برای حفظ مشتری مجبور باشند هزینه‌های اضافی را پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست هم‌اندیشی صاحبان اصناف با استاندار قزوین برگزار شد.

مسعود فرجی قزوینی در این نشست با اشاره به چالش‌های صنف عکاسان گفت: دریافت 9 درصد ارزش افزوده ضربه‌ای بر جسم نحیف صنف عکاسان است، باتوجه به اینکه عکاسی جزء نیازهای ضروری نیست، گرفتن 9 درصد بالاتر از نرخ‌های هر صنف باعث کاهش تقاضا شده است.

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران قزوین ادامه داد: بسیاری از همکاران به خاطر عدم درگیری با مشتری و جذب مشتری این مبلغ را نمی‌گیرند و مجبور هستند در کنار مالیات بردرآمد که سالانه پرداخت می‌شود، هر سه ماه یک بار این مبلغ را از جیب خودشان بدهند.

وی عنوان کرد: مساله بعدی نیز دستی است که دولت و حاکمیت بر سفره عکاسان برده است؛ عکس پرسنلی یکی از منابع درآمد برای این صنف بود که در حال حاضر، پلیس +10، دفتر پیشخوان دولت و اداره‌های پست و ثبت احوال این کار را انجام می‌دهند.

این مسئول ادامه داد: این کار علاوه بر ضرر مالی به نوعی برای مردم هم مشکل ساز شده؛ چرا که افراد فاقد صلاحیت با دوربین‌های بی کیفیت و بدون کار حرفه‌ای عکس کارت ملی را تهیه می‌کنند.

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران قزوین تاکید کرد: درخواست داریم که مسائل مرتبط با این صنف به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز