خبرگزاری کار ایران

بعد از پنج سال انتظار صورت گرفت؛

پرداخت مطالبه بهره‌برداران اتوبوس‌های اسکانیای قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۹۲۹

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی قزوین گفت: مراحل اجرای تعیین و تکلیف اتوبوس‌های اسکانیا با مصوبه نهایی شورای شهر قزوین و فرمانداری پس از پنج سال انتظار اجرایی شد.

به گزارش ایلنا، سید محمدمهدی تقوی گفت: شهرداری قزوین در راستای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر قزوین در سال‌های 1395  تا 1397 اقدام به خرید تعداد 50 دستگاه اتوبوس اسکانیا کرد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی قزوین ادامه داد: به منظور بهره‌برداری از اتوبوس‌های موصوف، 46 دستگاه از اتوبوس‌های مذکور به صورت امانی به مالکین اتوبوس‎های شهاب از رده خارج که قرارداد فعال با سازمان داشتند واگذار شد.

وی عنوان کرد: 4 دستگاه به دلیل مشکلات قانونی در سال 1401 متوقف شد و 42 دستگاه در مرحله تعیین و تکلیف قرار گرفت.

این مسئول خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین مشکلات و خواسته‌های بهره‌برداران سازمان اتوبوسرانی قزوین در سال‌های اخیر، موضوع تعیین و تکلیف اتوبوس‌های اسکانیا بود که در دستور کار جدی این سازمان قرار گرفت.

تقوی بیان کرد: پس از 18 ماه تلاش مستمر و تشکیل جلسات حقوقی متعدد با صبوری بهره‌برداران، حمایت‌های بی دریغ شهردار و اعضای شورای شهر قزوین و اخذ مجوزات لازم با ارائه پیشنهاد 4 راهکار اساسی و منعطف در چارچوب ضوابط و مقررات که در برگیرنده بخش زیادی از انتظارات بهره‌بردان بود، از تاریخ آذر ماه 1402 اجرایی شد.

استقبال 90 درصدی بهره‌برداران از 4 راهکار حمایتی

این مسئول ادامه داد: در راستای تحقق مطالبات بهره‌برداران اتوبوس در سال‌های اخیر، پیرامون موضوع تعیین و تکلیف اتوبوس‌های اسکانیا ارائه 4 روش پیشنهادی حمایتی، استقبال 90 درصدی بهره‌برداران را به همراه داشت.

تقوی به تشریح 4 روش پیشنهادی برای تعیین تکلیف وضعیت اسکانیاهای تحویل امانی و شهاب‌های اخذ شده از بهره‌برداران سازمان اتوبوسرانی پرداخت و گفت: پرداخت مبلغ بروز شده اتوبوس‌های شهاب تحویلی به قیمت عادلانه کارشناسی دادگستری، واگذاری خودروی جایگزین از خودروهای مازاد ملکی سازمان مطابق نظر کارشناس رسمی دادگستری، واگذاری 18 تا ۲۴ درصد از سهام مالکیت اتوبوس‌های اسکانیای در اختیار به بهای عادله روز مطابق با نظر تقویمی کارشناسی با توجه به قیمت شهاب بهره‌بردار ازجمله روش‌های حمایتی هستند.

وی ادامه داد: صدور مجوز 5 ساله، فراخوان عمومی مزایده 40 درصد از سهام اتوبوس‌های اسکانیاهای امانی و انعقاد قرارداد ۷ ساله بهره‌برداری از خطوط اتوبوسرانی هم دیگر روش پیشنهادی حمایتی هستند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی قزوین اظهار کرد: در نهایت از 42 دستگاه اسکانیا پس از انتخاب روش‌های فوق الذکر 3 نفر از بهره‌برداران نسبت به انتخاب روش اول، 17 نفر روش دوم و 17 بهره‌بردار هم نسبت به انتخاب روش سوم اقدام کرده و 5 بهره‌بردار در وضعیت بلاتکلیف به سر می‌برند.

وی بیان کرد: 42 دستگاه اتوبوس اسکانیا با ثبت نام بهره‌برداران در 4 روش پیشنهادی حمایتی تعیین و تکلیف شد و در حال حاضر مصوبات نهایی شورای شهر و فرمانداری را اخذ کرده و مراحل تحویلی و تحول خودروها به زودی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز