خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور:

۶۱۰ واحد تولیدی راکد در هرمزگان احیا شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۹۴۶

رئیس جمهور گفت: امروز کارهای بزرگی به دست نیروهای جهادی و انقلابی ما رقم می خورد و ۶۱۰ واحد تولیدی راکد در هرمزگان احیا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری کشورمان پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم احیای ۶۱۰ واحد تولیدی و صنعتی استان هرمزگان، اظهار داشت: امروز دو رویداد مهم احیای کارخانجات و کارگاه‌های نیمه تعطیل و خرسندی صیادان منطقه را جشن می‌گیریم که این خوشحالی، خوشحالی همه ما است.

وی افزود: برخی از صیادان امروز از معطلی ۲۰ ساله برای دریافت مجوز صیادی سخن گفتند اما امروز با همت مردم شاهد صدور ۱۲ هزار مجوز صیادی در کشور هستیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم این استان از زمان حضور متجاوزانه پرتغالی‌ها تا دوره پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و دفاع مقدس همواره مقاومت و ایمان مردم خود را نشان داده اند و نثار صدها شهید و جانباز و آزاده در هرمزگان گواهی بر این مدعا است.

آیت الله رئیسی ادامه داد: امروز کارهای بزرگی به دست نیروهای جهادی و انقلابی ما رقم می‌خورد و باید از وزیر جهاد کشاورزی، اقتصاد و استاندار جهادی آقای دوستی در صدور مجوز برای صیادان و صدور ۱۲ هزار مجوز صیادی تشکر کرد که آرامش را به خانواده‌های صیادی باز گرداندند.

رئیس جمهور گفت: صدور مجوز یکی از اقدامات است و خدمت رسانی به صیادان باید با کمک مردم افزایش یابد.

وی نهضت احیای کارخانجات و کارگاه‌های تعطیل را گام بزرگی خواند که هرمزگان در آن رتبه اول دارد و کارخانه سپهر دریا را یکی از این کارخانجات خواند که در حال ساخت ۱۴ کشتی است و کار در آن رونق دارد.

آیت الله رئیسی از ورود شمار کارگاه‌های فعال در هرمزگان به کانال ۷ هزار واحد خبر داد و گفت: بسیاری از این احیاها با برخی تصمیمات ضروری و فوری میسر فراهم شده است و باید با جدیت ادامه یابد.

وی قوت ایران را از تولید قوی، نیروهای قوی و کارامد و اقتصاد قوی دانست و تأکید کرد: امروز در آغاز دهه فجر یاد امام راحل و شهدا را گرامی می‌داریم که برای ما استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی فراهم آوردند و شکوه حضور مردم در صحنه، آن را حفظ کرده است.

رئیس جمهور همچنین خاطرنشان کرد: استقلال سیاسی بدون استقلال اقتصادی میسر نیست و باید با رشد تولید، تمام توان خودمان را در رساندن رشد تولید ۸ درصد به کار بگیریم و بنا داریم در دولت آنچه از حمایت لازم است، نسبت به بخش خصوصی و شرکت‌های فعال در عرصه‌های تولیدی به کار خواهد گرفت.

وی همچنین گفت: کشتی سازی در این منطقه بسیار جای کار دارد و روز به روز رونق خواهد گرفت و کارهای بزرگی برای هرمزگان و منطقه و خلیج همیشه فارس شکل خواهد گرفت. یکی از جلوه‌های اقتصاد دریا، کشتی سازی و دیگری شیلات است که شاهد شور خوبی در میان صیادان و کارگران شاغل در این حوزه هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز