خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر شیراز مطرح کرد؛

رفع مشکلات در بستر کارگروه‌های تخصصی هفتگانه

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۱۲۰

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا از تشکیل هفت کارگروه در منطقه شش شیراز خبر داد.

به گزارش ایلنا، مسعود زارعی گفت: این کار گروه‌ها شامل کارگروه فرهنگی، کارگروه سرمایه گذاری، کارگروه شهرسازی و باغات، کارگروه زیباسازی، کارگروه خدمات شهری، فنی و عمرانی، کارگروه سرمایه انسانی و کارگروه رابطین و یاوران شورا است.

وی با بیان اینکه مسائل سطح منطقه در دو بخش اقدامات اجرایی در قالب برنامه بودجه مطرح است گفت: بازگشایی گره ترافیکی محور مجموعه معالی آباد یکی از مشکلات این منطقه است که با تملک واحدهای تجاری مجاور مسجد شهید دستغیب این مشکل برطرف خواهد شد، که در کارگروه‌های مرتبط دنبال می‌گردد.

وی توسعه و بازسازی مشکل محله قصردشت را نیز در دستور کار دانست و عنوان کرد: مشکل محله قصردشت، مشکل جدی چندساله است که بر آن تمرکز جدی صورت گرفته است.

زارعی از ایجاد تقاطع قصردشت و تملک‌های مورد مسیر در این پروژه را از دیگر موضوعات مرتبط با منطقه شش یاد کرد و گفت: با تملک مورد مسیر شاهد رفع گره ترافیکی میدان قصردشت خواهیم بود.

احداث باغ خانواده، مخازن بتنی برای رفع مشکلات تامین آب باغ‌ها، ایجاد خیابان الگو و احداث ایستگاه اتش نشانی و پیشگیری از کشت مزارع کشاورزی با فاضلاب در محور قره پیری از جمله موضوعات مرتبط با منطقه شش است که برنامه ریزی جدی برای آن‌ها مدنظر است که در کارگروه‌های هفت‌گانه دنبال می‌شود.

زارعی درباره موضوعات اهداف مرتبط با کارگروه فرهنگی و تقویت فرهنگ سراها با استفاده از الگوهای مدیریتی دنبال می‌شود افزود: در سه فرهنگ سراهای فعال در سزح منطقه، برای خروج از وضعیت فعلی با استفاده از ظرفیت نخبگان فرهنگی و استفاده از این مکان‌های به عنوان قلب تبنده محلات دنبال می‌شود.

ناظر شورا در شهرداری منطقه شش شیراز ادامه داد: تهیه الگویی برای پیاده راه سلامت با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و تقویت سرانه ورزش، تهیه الگویی مدیریت و بهره برداری از فرهنگ سراهای سطح منطقه و برگزاری مراسم و مناسبت‌ها با استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی و پایگاه مقاومت بسیج برای هم افزایی از جمله رویکردها در این کارگروه است.

پیگیری پروژه‌های شاخص سرمایه‌گذاری در سطح منطقه در کارگروه سرمایه‌گذاری موضوعی بود که ناظر شورا در منطقه شش بعنوان دیگر کارگروه در سطح منطقه از آن یاد کردو گفت: هشت پروژه سرمایه‌گذاری در سطح منطقه است که این کارگروه پیگیری این پروژه‌ها خواهد بود تا طبق برنامه زمابندی از پیشرفت مناسب برخودار باشند.

زارعی درباره اهداف تشکیل کارگروه شهرسازی و باغات نیز گفت: پیگیری جابجایی مدرسه مهر تابان بعنوان یکی از گره‌های ترافیکی در بلوار میرزایی شیرازی وتشکیل کارگروه باغات با هماهنگی دیگر حوزه‌های مرتبط جهت بررسی وضعیت موجود و پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز با استفاده از ظرفیت‌های هوشمند در این کارگروه مذکور هدف‌گذاری و پیگیری می‌شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا از تشکیل کارگروه زیباسازی در راستای تهیه و ارایه الگو جهت طرح جامع زیباسازی شهر شیراز بعنوان دیگر کارگروه تشکیل شده در این منطقه یاد کرد و گفت: بررسی پیشنهاد تغییر و اصلاح فرایند زیباسازی و طراحی شهری در شهرداری به عنوان واحد مستقل در سازمان و مناطق در کارگروه زیباسازی دنبال می‌گردد تا نتیجه بررسی‌های کارشناسی در دستورکار کمیسیون‌های مرتبط قرار گیرد.

زارعی با اشاره به بررسی و پیگیری روند پیشرفت فیزیکی مرتبط با پروژه‌های خدمات شهری و عمرانی پیگیری و اجرای ارا کمیسیون ماده ۱۰۰ (خصوصا در حوزه باغات) در کارگروه خدمات شهری، فنی و عمرانی ادامه داد و درباره اهداف تشکیل کارگروه سرمایه انسانی در منطقه نیز افزود: ارائه طرح پیشنهادی ایجاد سامانه جابجایی و انتقال کارکنان شهرداری، بررسی راهکارهای افزایش رضایتمندی و انگیزشی کارکنان و سلسله مراتب ارتقا و شایسته گزینی، شیوه شفاف و آگاه‌سازی کارکنان از خدمات و امتیازات پرنسل و افزایش تعامل روسای امور ادارای با مرکز و انتقال مطالبات و درخواست کارکنان از جمله موارد هدف‌گذاری شده در این کارگروه است که نتایج آن در کمیته و کمیسیون مربوطه مطرح خواهد شد.

زارعی دریافت موضوعات و مشکلات از شهروندان و بررسی موضوعات با حضور رابطین و یاوران شورا و جمع‌بندی آن‌ها جهت بازید و نحوه چگونگی رفع با پیگیری موضوع را از موضوعات کارگروه رابطین و یاوران شورا دانست و گفت: رابطین ارتباط شهروندان با شورا را بصورت گسترده فعال می‌کنند تا شاهد نشست‌های متعدد شوراییان با عموم شهروندان باشیم.

وی در پایان گفت: دبیران کارگروه‌ها موظف هستند گزارش مکتوب عملکرد کارگروه‌ها را بصورت هفتگی ارایه کرده تا موضوعات تا حصول نتیجه پیگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز