خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع وزارت صمت در شیراز مطرح کرد؛

صنعتگران فارس موفق به دستاورد ۷۰ درصدی ساخت داخل شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۳۸۳

رتبه دوم فارس در بحث ساخت تجهیزات کشور

معاون صنایع، ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت با اشاره به افتتاح طرح ها و پروژه های توسعه ای دراستان فارس ، گفت: سرمایه گذاران و صنعتگران در استان فارس موفق به دستاورد ۷۰ درصدی ساخت داخل شده‌اند.

به گزارش ایلنا،  سید محمد موسوی امروز ۱۶ بهمن در بازدید از شرکت کولر هوایی آبان و پروژه‌های شهرک صنعتی فارس با اشاره به اینکه دانش مهندسین و نخبگان کشور باعث شده است تا تمام تجهیزات مثل کمپرسورها، پمپ ها و ... داخلی سازی شود، افزود: فقط تجهیزاتی مانند سانتره فیوژ مانده بود که آن هم در پارس جنوبی و در فاز ۱۴ که فاز تمام ایرانی لقب گرفته است به یک شرکت دانش بنیان ایرانی سپرده شد.

وی ادامه داد: در ساخت پکیج های فرآیندی امروز در یک شرکت استان فارس پکیج های فرایندی باقی نمانده که نتوانیم آن را داخلی سازی کنیم.

موسوی با تاکید بر اینکه تمام پکیج های فرآیندی پروژه های پارس جنوبی و پروژه های نفت و گاز در حال ساخت است و توان مهندسی آن وجود دارد ، عنوان کرد: با توجه به نزدیکی فارس به پروژه های نفت و گاز و همجواری به عسلویه و میادین نفتی رتبه استان فارس در بحث ساخت تجهیزات در کشور به رتبه دوم ارتقا پیدا کرده است.

موسوی یادآور شد: استان فارس با تلاش مهندسین و شرکت های دانش بنیان خود توانسته به این موفقیت دست پیدا کند‌.

 صنعتگران فارس موفق به دستاورد ۷۰ درصدی ساخت داخل شده‌اند

وی با اشاره به قانون حمایت از شرکت های داخلی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: در پروژه های نفت، گاز و پتروشیمی که اکثرا در دست دولتی ها است اگر توان داخلی موجود باشد اجازه استفاده از تجهیزات خارجی داده نخواهد شد.

معاون صنایع ، ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت تصریح کرد:البته ما از توان شرکت های خوب خارجی هم استفاده خواهیم کرد اما بدین معنا نیست که اگر توان تولید آن را در داخل کشور داریم با قیمت بالای از خارج وارد کنیم.

وی گفت: وقتی تجهیزاتی با این کیفیت و قیمت مناسب به دست کارگر ایرانی ساخته می شود دلیلی ندارد از خارج کشور آن را وارد کنیم.

موسوی تاکید کرد: در داخل کشور قیمت برق، گاز و زیرساخت ها مقرون به صرفه است بنابراین اگر تجهیز سازی در داخل کشور انجام شود بهتر از سفارش گذاری از خارج است .

وی با اشاره به اینکه بسیاری از شرکت های ایرانی در کشورهای همسایه پروژه های خوبی در حال اجرا دارند ، تصریح کرد: اگر دو میلیارد دلار صادرات صنایع غذایی و دارو در کشور وجود دارد و اگر بالغ بر یک میلیارد دلار تجهیزات در سال به کشورهای خارجی صادر می کنیم؛ نشان دهنده این است که توانستیم روش هایی را برای دور زدن که تحریم پیدا کنیم.

معاون صنایع ، ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت گفت: ظرفیت خدمات فنی و مهندسی کشور در شرایط غلبه بر تحریم ظرفیت ۲۰ میلیارد دلار است.

وی تاکید کرد: فارس استانی با پتانسیل دانش فنی و مهندسی است و یکی از قطب های دانشی کشور محسوب می شود؛ مزیت اصلی این استان استفاده از دانش جوانان نخبه و فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز