خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار فارس:

برگزاری انتخابات در فارس به صورت نیمه‌الکترونیک و برخط است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۵۴۱

رزمایش آمادگی برگزاری انتخابات در فارس ۱۸ و ۲۸ بهمن ماه برگزار می‌شود

معاون سیاسی، امینتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به اینکه روش برگزاری انتخابات در فارس به صورت نیمه‌الکترونیک و برخط است، گفت: برای رای گیری می‌توان از شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه، گواهینامه و کارت پایان خدمت استفاده کرد.

به گزارش ایلنا، اسماعیل قزل‌سفلی بعدازظهر امروز دوشنبه در یک نشست خبری  آخرین مهلت انصراف داوطلبان را ۷۲ ساعت پیش از شروع رای گیری اعلام کرد و گفت: مهلت تغییر حوزه انتخابیه برای داوطلبان نیز ۲۵ بهمن‌ماه خواهد بود.

وی، جمعیت استان را ۵ میلیون و ۱۷ هزار نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، سه میلیون و ۷۰۳ هزار نفر بالای ۱۸ سال و واجد شرایط رای هستند.

قزل‌سفلی  از برگزاری دو مرحله رزمایش آمادگی برگزاری انتخابات در ۱۸ و ۲۸ بهمن ماه در فارس خبر داد و گفت: پیش از این نخستین مرحله این رزمایش در ۱۲ بهمن ماه به منظور میزان آمادگی زیرساخت‌های فنی برگزاری انتخابات برگزار شده بود.

معاون سیاسی، امینتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه نظرسنجی‌ها از شیب خوب مشارکت مردم استان در انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری خبر می‌دهند، گفت: مردم علی‌رغم مشکلات و تنگاهای فراوان اقتصادی و گلایه از برخی مسئولان به خاطر حفظ اصل نظام، ایران قوی را دوست دارند.

وی تصریح کرد: ۷۳ درصد مشارکت‌ کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که با اتکا به ظرفیت‌های داخلی، مردم و جوانان می‌شود مشکلات کشور را حل کرد.

معاون استاندار فارس همچنین با بیان اینکه انتخابات پیش رو در ۳۲ مرحله طراحی شده و طی ۲۰۹ روز اجرایی می‌شود، افزود: در حال حاضر در مرحله نوزدهم فرآیند انتخابات و بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان قرار داریم.

قزل‌سفلی با بیان اینکه از یکهزار و ۴۶۵ نفر داوطلبی که در فارس ثبت نام خود را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی نهایی کرده‌اند، ۹۰۷ نفر توسط هیات نظارت بر انتخابات استان در ۱۵ حوزه انتخابیه تایید صلاحیت شده‌اند، عنوان کرد: این میزان معادل دو برابر سال‌های قبل و ۶۱ درصد داوطلبان است.

وی، آخرین مهلت بررسی صلاحیت‌ها را ۱۹ بهمن ماه سال جاری اعلام کرد و افزود: برابر روز شمار انتخابات انتشار لیست داوطلبان حائز شرایط به شکل آگهی انتخابات روز دوم اسفندماه انجام خواهد شد.

معاون سیاسی، امینتی و اجتماعی استانداری فارس اضافه کرد: تبلیغات داوطلبان مجلس شورای اسلامی از سوم اسفندماه آغاز و تا دهم اسفندماه و  ۲۴ ساعت پیش از آغاز رای‌گیری ادامه خواهد داشت.

معاون استاندار فارس خاطرنشان کرد: ۱۴۶ هزار نفر در فارس نیز رای اولی هستند.

وی همچنین زمان اخذ رای این دوره از انتخابات را ساعت ۸ صبح روز ۱۱ اسفندماه اعلام کرد و افزود: از سه هزار و ۵۱۴ شعب اخذ رأی در فارس، دو هزار و ۵۰۵ شعبه ثابت و مابقی سیار است.

معاون سیاسی، امینتی و اجتماعی استانداری فارس تصریح کرد: دو هزار و ۴۷ شعبه اخذ رای در مناطق شهری و ۱۴۶۷ شعبه اخذ در مناطق روستایی مستقر خواهد شد

قزل‌سفلی عنوان کرد: در برگزاری این انتخابات۸۷ هزار و ۲۵۰ نفر در چهار بخش عوامل اجرایی، نظارت، تامین امنیت و هیات‌های بازرسی مشارکت دارند.

وی از برگزاری دو مرحله رزمایش آمادگی برگزاری انتخابات در ۱۸ و ۲۸ بهمن ماه در فارس خبر داد و گفت: پیش از این نخستین مرحله این رزمایش در ۱۲ بهمن ماه به منظور میزان آمادگی زیرساخت‌های فنی برگزاری انتخابات برگزار شده بود.

معاون سیاسی، امینتی و اجتماعی استانداری فارس در خصوص انتخابات مجلس خبرگان رهبری هم گفت: ۲۰ نفر در استان ثبت نام کرده بودند که از  این تعداد ۴ نفر تایید شده‌اند و  ۱۹ بهمن ماه هم فرصت نتیجه بررسی مجدد صلاحیت‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز