خبرگزاری کار ایران

ثبت نام بیش از ۹۷ هزار نفر در مسکن ملی چهارمحال و بختیاری

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۵۴۴

سرپرست راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در طرح نهضت مسکن ملی در استان ۹۷ هزار و ۷۲۱ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، خدایار باقری در نشست شورای هماهنگی راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای طرح مسکن ملی در استان ۹۷ هزار و ۷۲۱ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۵ هزار و ۶۹۲ نفر حائز قانون شده که از این تعداد تاکنون ۱۷ هزار نفر توانسته‌اند ۴۰ میلیون تومان اولیه را پرداخت کرده‌اند.

وی با اشاره به طرح جوانی جمعیت افزود: تاکنون ۹ هزار و ۴۲۹ نفر برای این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که به زودی ۱۰۰۰ واحد در شهرهای مختلف استان قرعه کشی می شوند. 

باقری بیان کرد: در استان در حال احداث ۲۱۲ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در قالب ۳۴ قرارداد هستیم که ۱۳۷ کیلومتر بزرگراه شامل ۱۱ تونل به مساحت ۱۳ هزار و ۱۵۵ متر و شش دستگاه غیرهمسطح و پل بزرگ است.

سرپرست راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ۲۳ پروژه با پیشرفت بیش از ۵۵ درصد در حوزه ساختمان‌های دولتی در قالب بخشداری‌ها، فرمانداری‌ها و مجموعه‌های ورزشی در حال ساخت است.

وی در پایان با اشاره به پیشرفت فیزیکی۵۰ درصدی راه‌آهن شهرکرد_سفیددشت_ مبارکه گفت: در سفر دور دوم ریاست جمهوری ۳۰۰۰ میلیارد تومان بوده که حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان در حال کارسازی است و به شرط محقق شدن اعتبارات قطعاً در دهه فجر سال آینده افتتاح می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری در حاشیه این نشست گفت: ۳۷۰۰ کیلومتر از حوزه راه‌های کشور شامل بزرگراه‌، راه‌های اصلی، فرعی و روستایی در چهارمحال و بختیاری است.

روح الله غلامی اظهارداشت: روکش آسفالت راه های شریانی در سال جاری۱۷۶ کیلومتر انجام شده است که درمجموع ۳۸۰ کیلومتر می‌باشد.
وی بیان داشت: در زمینه راه‌های روستایی در سال جاری ۱۲۵ کیلومتر ساخت، روکش و آسفالت انجام شده که در مجموع ۲۳۸ کیلومتر است.

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران بیان کرد: در حوزه روستایی از ابتدای شکل‌گیری بنیاد مسکن تا قبل از دولت سیزدهم بهسازی معابر و طرح هادی  ۳۷۰ روستای استان با اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان و در دولت سیزدهم ۳۳۱ روستا با اعتبار ی بالغ بر۱۸۰ میلیارد تومان  انجام شده است.

فرشید ریاحی با اشاره به توزیع قیر رایگان افزود: از ابتدای شکل‌گیری بنیاد ۳۳ هزار تن و طی دو سال دولت سیزدهم ۹ هزار تن قیر رایگان تأمین شده است.
وی ادامه داد: در دولت سیزدهم و بعد از تصویب قانون جهش نهضت مسکن، ۶ هزار و ۲۰۰ فقره مسکن روستایی به استان ابلاغ شد که عملیات اجرایی ۵ هزار و ۲۰۰ مسکن آغاز شده است.
ریاحی یادآور شد: ۳ هزار و ۵۸۲ انبوه‌سازی توسط بنیاد مسکن باید انجام شود و امیدواریم در نیمه اول سال آینده بخشی از پروژه‌ها تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۷۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی روستایی توسط پلیس راه در این استان پوشش داده می‌شود.

سرهنگ غلامعلی نور بخش بیان کرد: ۱۶ درصد تصادفات محورهای مواصلاتی استان مربوط به خودرو های شوتی است و با راه اندازی توقیف سیستمی خودروهای شوتی خودروهای شوتی در محورهای ارتباطی استان و سایر شهرهای کشور توقیف و به پارکینگ برده می شوند.

وی افزود:از ابتدای سال جاری تصادفات فوتی ۴۳ درصد، جرحی ۱۲ درصد و خسارتی ۳ درصد رشد داشته که تصادفات نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد رشد داشته است.
سرهنگ نوربخش ادامه داد: در حوزه برون‌شهری تصادفات جمعی ۳۵ درصد افزایش یافته و آمار عددی استان را تحت تأثیر قرار داده است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در حاشیه این نشست از فعالیت ۶۰ ایستگاه هواشناسی  در استان خبردادو افزود: این ایستگاه‌ها شامل ایستگاه های فرودگاهی، جاده‌ای، تحقیقات کشاورزی، اقلیم‌شناسی، باران‌سنجی و پایش اطلاعات هواشناسی اسن.

مهران چراغپور تصریح کرد: در دولت سیزدهم ایستگاه هواشناسی لردگان به ایستگاه خودکار تبدیل شده و در این مدت چهار ایستگاه اقلیم‌شناسی و دو ایستگاه باران‌سنجی نیز به صورت خودکار شده است.

وی بیان کرد: اطلاعیه‌های هواشناسی به‌صورت صدور هشدار زرد به معنای آگاهی، هشدار نارنجی به معنای آمادگی و هشدار قرمز به معنای اقدام جدی صادر می‌شود و در اختیار مردم و دستگاه‌ها قرار می‌گیرد.

چراغپور با اشاره به دومین سفر ریاست جمهوری به استان گفت: توانستیم در سفر دوم ۱۰ میلیارد تومان به این سازمان تعلق گرفت.

 مدیرعامل فرودگاه شهرکرد در جمع خبرنگاران گفت: در فرودگاه شهرکرد دو پایگاه هلال احمر و اورژانس در فرودگاه شهرکرد فعالیت دارد و مأموریت‌های پیوند اعضا در فرودگاه شهرکرد در سنوات گذشته انجام شده است.
اسماعیل نژاد حسینی بیان داشت: صدور مجوز تصویربرداری هوایی از طریق هلی‌شات‌ها از سوی فرودگاه‌ها انجام می‌شود.
وی افزود: پروازهای فوق سبک شمال به جنوب کشور از نوع سبک و خصوصی در فرودگاه شهرکرد اقدام به سوخت‌گیری مجدد می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز