خبرگزاری کار ایران

هرس زمستانه‌ درختان با هدف پیشگیری از خسارت در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۹۴۲

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه درختان خزان‌پذیر شهر اصفهان هرس زمستانه‌ می‌شوند، گفت: از دلایل مهم هرس زمستانه‌ درختان حفظ جان و اموال شهروندان و جلوگیری از هرگونه خسارت است که مورد تأکید این سازمان قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مجید عرفان‌منش با اشاره به انجام عملیات هرس زمستانه درختان اظهار کرد: هرس زمستانه یکی از انواع شیوه‌های رایج در علم فضای سبز شهری است که در فصل زمستان و در موقع خواب درختان انجام می‌شود.

وی افزود: از فواید این نوع هرس می‌توان به افزایش رشد و باردهی، کنترل آفات و بیماری‌ها، افزایش زیبایی و کمک به فرم‌دهی و زیبایی درخت نیز اشاره کرد، همچنین طبق تقویم باغبانی سازمان همه‌ساله با فرارسیدن فصل زمستان، این نوع هرس در سطح شهر صورت می‌پذیرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان بیان کرد: با هرس زمستانه درختان می‌توان به حذف دستک‌های خشک و آلوده، همچنین خطرآفرین اشاره کرد.

عرفان‌منش با بیان اینکه از دلایل مهم این نوع هرس حفظ جان و اموال شهروندان و جلوگیری از هرگونه خسارت است که مورد تاکید این سازمان قرار گرفته است، تصریح کرد: سن فیزیولوژی بالا، کاهش تراکم بافت چوب در تنه درخت و پوکی از درون درخت و دستک‌ها از عوامل بروز خشکی و خطرآفرینی در درختان است، در حالی که درختان در ظاهر سالم و از درون پوسیده است.

وی گفت: بیشتر درختانی که با این نوع خطر آفرینی مواجه هستند با نام‌های وسک، نارون، سپیدار و صنوبر شناخته شده‌اند و یکی از علت‌های مهم آن نیز کاهش تراکم بافت چوب و ضعیف شدن تنه درخت بر اثر کمبود آب در سطح شهر است که در صورت حذف نکردن این نوع شاخه‌ها و دستک‌ها با وزش باد منجر به سقوط درخت و خطرآفرینی می‌شوند و سازمان از بروز اتفاقات ناگوار جلوگیری می‌کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: این نوع هرس در دستور کار پیمانکاران نگهداری عرصه‌های فضای سبز این سازمان قرار گرفته و در کنار هرس پلارد در مناطق پانزده‌گانه شهرداری در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز