خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت استان:

ظرفیت استخراج معادن قزوین ۱۱ میلیون تن در سال است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۹۷۹

رئیس سازمان صمت استان قزوین گفت: ظرفیت استخراج معادن استان در سال ۱۱ میلیون تن و ذخیره قطعی معادن هم ۵۶۹ میلیون تن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست خبری مسئولین صنعتی استان برای تشریح عملکرد بخش صنعت به مناسبت دهه فجر در سالن جلسات سازمان صمت برگزار شد.

محسن رستمی در این نشست گفت: ۳ هزار و ۷۱۶ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری داریم که برای آن‌ها ۳۶ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و زمینه اشتغال ۱۵۲ هزار نفر را فراهم کرده‌اند.

رئیس سازمان صمت استان قزوین ادامه داد: ۳۳ درصد واحدهای صنعتی در قزوین و بیشترین اشتغال صنعتی هم به شهرستان البرز اختصاص دارد.

وی بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان دی ماه امسال ۹۷۶ واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده‌اند که شامل طرح‌های جدید و توسعه است و ۳۰۰ مورد آن برای سال جاری است.

این مسئول ادامه داد: امسال بسیاری از واحدها نسبت به افزایش تولید اقدام کرده‌اند و ۱۷۳ واحد طرح توسعه داشتند.

توسعه واحدهای تحقیق و توسعه هدف‌گذاری شده است

وی عنوان کرد: در سال جاری با سرمایه‌گذاری ۶ هزار میلیارد تومان زمینه اشتغال بیش از یک‌هزار نفر فراهم شده است و در دهه فجر هم ۱۱ واحد با ۳ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری افتتاح می‌شود.

رستمی اظهار کرد: ۱۱۰ واحد صنعتی استان دانش بنیان هستند، همچنین ۱۵۱ واحد تحقیق و توسعه هم فعال هستند و افزایش این واحدها هدف‌گذاری شده، به طوری که امسال ۱۳ واحد اضافه شد.

وی اضافه کرد: تامین سرمایه مورد نیاز برای واحدهای صنعتی را پیگیری کرده و بیشتر واحدها رشد تولید داشتند، همچنین در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هم مشکلات واحدها بررسی می‌شود و امسال ۳۵۹ مورد بررسی شده است.

رئیس سازمان صمت استان قزوین گفت: برای طرح‌های صنعتی یک‌هزار و ۹۸۶ جواز تاسیس داریم که بهره‌برداری از آن‌ها زمینه اشتغال بیش از ۸۳ هزار نفر را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: در طول دولت سیزدهم یک‌هزار و ۷۷۷ مورد جواز تاسیس با ۱۲۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صادر شده که با فعال شدن آن‌ها زمینه اشتغال ۵۸ هزار نفر فراهم می‌شود.

این مسئول بیان کرد: از محل تبصره ۱۸ برای جذب تسهیلات به میزان ۷۵۰ میلیارد طرح معرفی کرده‌ایم که ۱۲۰ میلیارد آن به مرحله نهایی رسیده، در سفر رئیس جمهور به استان هم ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش پیش‌بینی شده که تاکنون بیش از ۶ هزار میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

صدور ۲۵ پروانه اکتشاف معدنی در سال جاری

وی ادامه داد: درحال حاضر ۱۷۴ پروانه اکتشاف داریم که ۲۵ مورد آن در سال جاری صادر شده، گواهی کشف هم ۱۲۵ مورد است که ۱۵ مورد آن امسال صادر شده، همچنین ۲۷۰ پروانه بهره‌برداری داریم که ۱۰ مورد آن برای امسال است.

رستمی ادامه داد: درحال حاضر یک‌هزار و ۹۴۱ نفر در معادن فعال استان مشغول به کار هستند.

وی بیان کرد: معدن مس طارم هم درحال حاضر فعال است و مشکلات آن برطرف شده و امیدواریم بزودی به ظرفیت کامل برسد؛ البته ظرفیت آن نسبت به قبل افزایش داشته است.

رئیس سازمان صمت استان قزوین ادامه داد: در حوزه تجارت هم در ۹ ماهه امسال ۴۲۱ میلیون دلار صادرات و یک میلیارد دلار واردات داشتیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز