خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل استاندارد استان:

نخستین پروانه کاربرد علامت استاندارد زعفران در قزوین صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۱۷۱

سرپرست اداره کل استاندارد استان قزوین از صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد زعفران برای نخستین بار در قزوین خبر داد.

به گزارش ایلنا، میترا عقیلی با اشاره به تولید زعفران در قزوین گفت: محصول زعفران می‌تواند در استان قزوین هم به عمل بیاید، برای نخستین مرتبه و بنا به درخواست یک واحد تولیدی با نام تجاری داوود احمدی به این اداره کل، برای نخستین بار  پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان صادر شد.

سرپرست اداره کل استاندارد استان قزوین ادامه داد: بررسی‌های لازم در خصوص ویژگی‌ها، نمونه برداری، بسته بندی و نشانه گذاری زعفران‌های خشک شده که از مادگی گل‌های گیاهی زعفران حاصل می‌شود، توسط اداره استاندارد قزوین به انجام رسید تا واحد تولیدی زعفران مشغول به فعالیت شود.

وی با اشاره به اینکه واحد تولیدی یاد شده برای زعفران رشته‌ای بریده ممتاز که شرایط و ویژگی‌های بهتری نیز دارد، پروانه کاربرد علامت استاندارد خود را اخذ کرد و یادآور شد: زعفران می‌تواند به صورت رشته‌ای خالی یا بریده باشد اما در عین حال زعفران به صورت پودری هم می‌تواند پروانه استاندارد دریافت کند.

به گفته این مسئول، مواردی که برروی بسته بندی زعفران انجام می‌شود مشابه باقی محصولات باید نشانه‌گذای داشته باشند و حتما نمشخصات کامل از جمله وزن خالص، نام تولیدکننده، برند تجاری، تاریخ قابلیت مصرف، تاریخ بسته بندی، درجه محصول و شماره سری ساخت در برچسب قید شود.

سرپرست اداره کل استاندارد استان قزوین خاطرنشان کرد: همچنین نشان و کد ۱۰ رقمی استاندارد نیز روی بسته بندی درج شود که مصرف کنندگان با ارسال این کد به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷می‌توانند از اصالت محصول خریداری شده اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز