خبرگزاری کار ایران

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کشور:

میزان آب 10 هزار قنات کشور با پروژه‌های آبخیزداری افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۲۲۱

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در سطح کشور۴۰ هزار قنات داریم که برای ۱۰ هزار مورد از آن‌ها در بالادست طرح آبخیزداری اجرا وشده و در نتیجه شاهد افزایش آب در پایین دست و کاهش مهاجرت بوده‌ایم.

به گزارش ایلنا، عباسعلی نوبخت در حاشیه برگزاری پویش درختکاری در شهرستان آبیک با اشاره به اجرای پروژه‌های آبخیزداری گفت: اجرای پروژه آبخیزداری در دشت سیستان باعث شد تا بین ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب در آبخوان‌ها ذخیره شود و جلوی مهاجرت این منطقه گرفته شود.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور افزود: هر جایی که  فعالیت آبخیزداری اجرا می‌شود ۶۰۰ متر مکعب آب به آبخوان‌های کشور اضافه می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: به مردم شهرستان آبیک قول می‌دهم که با همکاری منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای هر میزان سطحی که مطالعه شده در ظرف سه سال، طرح‌های آبخیزداری را انجام دهیم.

نوبخت اضافه کرد: تمام مطالعات حوزه آبخیز در شهرستان آبیک اجرا و عملیاتی می‌شود تا ضمن ایجاد آرامش برای ساکنین منطقه بتوان در تامین امنیت غذایی مردم این منطقه که نقش بسزایی در امنیت غذایی کشور دارند حرکت کنیم.

این مسئول یادآور شد: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تفاهم نامه‌ای با تمام  ارگان‌ها و دستگاه‌های مربوطه در حوزه‌های  مختلف انجام شده که بر همین اساس از شهریور سال گذشته قرار شده سالانه ۲۵۰ میلیون نهال کاشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز