خبرگزاری کار ایران

صدور ۱۸۲ مجوز دفتر پیشخوان دولت در چهارمحال و بختیاری

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۲۷۷

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: در استان ۱۸۲ مجوز دفتر پیشخوان دولت صادر شده و هیچ‌گونه محدودیتی نیز برای صدور مجوزها وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، مرتضی بلالی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: در این استان از دو ماه پیش استارت  تامین پهنای باند منازل و کسب و کارها در بستری فیبر نوری آغاز شده است و توسط سازمان تنظیم و مقررات کشور شرکت آساتم در این استان مجری اجرای پروژه فیبر نوری شده است.

وی با اشاره به اینکه مقرر است در ۴۳ شهر استان این پروژه اجرا شود افزود: در دو شهر سفید دشت و آلونی اجرای فیبر نوری پهنای باند مشترکین خانگی و کسب و کارها آغاز شده است و به زودی طبق منعقد شدن قرارداد با شهرداری شهرکرد در شهر شهرکرد پروژه اجرا می شود.

بلالی ادامه داد: ۷۰ درصد ترافیک مصرفی در بستر شبکه همراه و ۳۰ درصد در بستر شبکه ثابت است و با اجرای بستر فیبر نوری بین ۷۰ تا ۱۰۰ برابر سرعت اینترنت افزایش می‌یابد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در حال در استان ۱۸۲ مجوز دفتر پیشخوان دولت صادر شده و هیچ گونه محدودیتی برای صدور این مجوزها نداریم.

بلالی بیان کرد: تا پایان سال جاری ۳۳۹ روستا نیز به استفاده از اینترنت پرسرعت همراه مجهز می‌شوند و درمجموع ۴۶۰ روستا از این بستر برخوردار می‌شوند مابقی روستاها نیز تا پایان هفته دولت سال آینده از اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت کسب و کارهایی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طبق تبصره ۱۸ تاکنون ۴۹ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار افراد فعال در این حوزه قرار گرفته و استان در بخش اعطای تسهیلات در رتبه دوم قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: در استان ۷۰۰ کیلومتر فیبر هوایی وجود دارد که در صدد هستیم فیبر هوایی را به زمینی تبدیل کنیم.

بلالی  تصریح کرد: تعداد مشترکان پهن باند ثابت و همراه در چهارمحال و بختیاری یک میلیون و ۲۷۰ هزار و ۱۹۴ نفر و تعداد خطوط سیم کارت فعال موجود در استان یک میلیون و ۵۹۰ هزار و ۶۵۰ نفر است.

وی با اشاره به راه اندازی ۱۱۰کارگاه آموزشی کد نویسی در مدارس استان گفت: پانزده کارگاه آموزشی همزمان با دهه فجر به صورت نمادین در چند مدرسه استان افتتاح شد و هدف از ایجاد این کارگاه ها استعداد یابی دانش آموزان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز