خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات استان خبر داد؛

رقابت ۶ نفر برای تصدی نمایندگی فارس در مجلس خبرگان

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۶۶۳

رئیس ستاد انتخابات فارس از اعلام نهایی اسامی کاندیدای نمایندگی مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری خبر داد.

به گزارش ایلنا، اسماعیل قزل سفلی با اشاره بر اینکه ۲۰ نفر برای تصدی نمایندگی مردم  استان فارس در مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرده بودند، از تایید صلاحیت شش نفر از آنان خبر داد و گفت: ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات محلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می شود که شش نفر از واجدین شرایط، برای کسب اعتماد استان فارسی ها به رقابت می پردازند.

رئیس ستاد انتخابات فارس از تایید حضرات آیات: احمد بهشتی،سید علیرضا دانا، سید محمد علی مدرسی طباطبایی، علی اکبر کلانتری، لطف الله دژکام و علیرضا پیروزمند سخن گفت و خاطر نشان کرد: طبق اعلام شورای نگهبان قانون اساسی و اعلام وزارت کشور این اسامی نهایی است.

وی با اشاره بر اینکه مجلس خبرگان رهبری ۸۸ کرسی دارد، اظهار داشت: از این تعداد کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان، پنج کرسی متعلق به استان فارس است که با مشارکت سیاسی و اجتماعی مردم فهیم فارس، پنج نفر، به مدت هشت سال بر کرسی های فارس تکیه خواهند زد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، با تاکید بر اینکه صلاحیت نامزدهای مجلس خبرگان رهبری در دو حوزه عمومی و علمی بررسی می شود، یکی از اصلی ترین دلایل عدم تایید افراد را مربوط به احراز شرایط علمی دانست و ادامه داد: بر اساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، شرط برگزاری انتخابات در تمام حوزه‌های انتخابیه برخورداری از فضا و شرایط رقابتی است لذا تا شرایط لازم برای برگزاری انتخابات وجود نداشته باشد، انتخاباتی برگزار نخواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به تایید شش نفر از ثبت نام کنندگان، طبق قانون انتخابات خبرگان، در استان شرایط رقابتی وجود دارد و ۱۱ اسفند ماه شاهد برگزاری انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۳۵۱۴ شعبه اخذ رای خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز