خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان خبر داد؛

کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های ماده ۴۷۷ در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۸۱۶

رئیس کل دادگستری استان قزوین از کاهش زمان اظهار نظر و رسیدگی به پرونده‌های خاص ماده 477 به کمتر از 50 روز در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی شعبانی در این خصوص اظهار کرد: بر اساس ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری  و تبصره‌های ذیل آن، در صورتی که رئیس قوه قضاییه رای قطعی صادر شده از هر یک از مراجع قضایی را خلاف شرع تشخیص دهد، می‌تواند پرونده را جهت اعاده دادرسی کیفری به دیوان عالی کشور بفرستد تا به آن در شعبه‌های خاصی که توسط رئیس قوه قضاییه برای این انجام این امر تعیین شده‌اند، رسیدگی شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه این شعب، رای قطعی قبلی را نقض و رسیدگی مجدد اعم از شکلی و ماهوی را مجدداً به عمل آورده و رای مقتضی صادر کرده و این رای لازم‌الاجرا خواهد بود. گفت: بر اساس تبصره یک ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری، آرای صادره از مراجع قضایی از جمله همه دادگاه‌ها و مراجع حل اختلافی که تحت نظر دادگستری به حل اختلافات می‌پردازند  ممکن است شامل اعمال ماده 477 شوند.

وی افزود: زمان رسیدگی به پرونده‌های ماده 477 یک فرآیند زمانبر است به طوری که در سال گذشته رسیدگی به این پرونده‌ها به صورت میانگین بیش از 210 روز بود که با تلاش همکاران در سال جاری کاهش پیدا کرده است.

شعبانی با بیان اینکه در سال گذشته 250 پرونده و در 10 ماه سال جاری نیز یک‌هزار و 3 پرونده ماده 477 در استان مورد رسیدگی قرار گرفته، گفت: در سال گذشته یک‌هزار و 97 پرونده ماده 477 وارد دادگستری شده بود که این رقم در 10 ماهه گذشته با 9 درصد کاهش به 995 فقره رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز