خبرگزاری کار ایران

با بهره‌برداری از خوابگاه شهید سردار سلیمانی دانشگاه مراغه؛

سیزدهمین خوابگاه دانشجویی دخترانه بنیاد ۱۵ خرداد افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۹۴۴

سیزدهمین خوابگاه دانشجویی دخترانه بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا، به مناسبت مبعث حضرت رسول (ص) و دهه فجر انقلاب اسلامی در مراسمی با حضور حمیدرضا علیان‌زادگان مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام، آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی امام جمعه مراغه و عضو مجلس خبرگان رهبری، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در آذربایجان شرقی، روسای دانشگاه‌های تبریز و مراغه، معاونان بنیاد ۱۵ خرداد و مقامات استانی و محلی خوابگاه دانشجویی دخترانه سردار شهید سلیمانی دانشگاه مراغه به بهره‌برداری رسید.

با افتتاح خوابگاه دانشجویی دخترانه سردار شهید سلیمانی دانشگاه مراغه، تعداد خوابگاه‌های دانشجویی به بهره‌برداری رسیده بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور به ۱۳ خوابگاه رسید.

حمیدرضا علیان‌زادگان، مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم اظهار کرد: خوابگاه دانشجویی دخترانه سردار شهید سلیمانی دانشگاه مراغه در زیربنای ۵ هزار و ۶۰۰ مترمربع احداث شده و از ظرفیت پذیرش ۳۸۰ دانشجوی دختر برخوردار است.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ادامه داد: برای ساخت این خوابگاه ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و شامل امکانات متعددی از جمله بهداری، سالن ورزش، اتاق مطالعه، سالن رایانه، نمازخانه، اتاق تلویزیون، آشپزخانه و اتاق مهمان می‌شود.

علیان‌زادگان خاطرنشان کرد: با افتتاح خوابگاه سردار شهید سلیمانی دانشگاه مراغه، تعداد خوابگاه‌های دخترانه به بهره‌برداری رسیده بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به ۱۳ خوابگاه در سراسر کشور رسید.

وی تاکید کرد: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از سال ۱۳۹۵ و با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب به حوزه ساخت خوابگاه‌های دانشجویی دخترانه ورود کرده و بر همین اساس، ساخت ۱۶ خوابگاه دانشجویی دخترانه را در مناطق کم‌برخوردار کشور در دستور کار خود قرار داده است که از این تعداد، ۱۳ خوابگاه در شهر‌های بجنورد، دامغان، ارومیه، شهرکرد، سنندج، نیشابور، اراک، بوشهر، بیرجند، تربت حیدریه، قائن و مراغه به بهره‌برداری رسیده و تا پایان امسال نیز سه خوابگاه دیگر در شهر‌های همدان و بندرعباس افتتاح می‌شود.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد تصریح کرد: خوابگاه‌های دانشجویی دخترانه بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به لحاظ کیفیت ساخت و مصالح و دانش فنی به‌کار گرفته شده، از جمله پروژه‌های عمرانی اجتماعی ممتاز محسوب می‌شوند و از امکاناتی مانند نمازخانه، اتاق مطالعه، اتاق تلویزیون، سالن ورزشی، بهداری، آشپزخانه، اتاق میهمان و سالن رایانه و ملاقات برخوردار هستند.

علیان‌زادگان با تاکید بر این‌که دختران از جمله مخاطبان اصلی خدمات بنیاد ۱۵ خرداد به‌شمار می‌روند گفت: ساخت خوابگاه‌های دانشجویی استاندارد، دختران را از اسکان در خوابگاه‌های خصوصی که فاقد امکانات جامع و باکیفیت هستند بی‌نیاز می‌کند و با فراهم شدن استاندارد‌های مورد نیاز برای یک اقامتگاه تحصیلی، علاوه ایجاد آرامش خاطر و آسودگی خیال برای خانواده‌ها، باعث بهبود شاخص‌های اجتماعی و ارتقای عدالت آموزشی به ویژه در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور می‌شود.

به گفته مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد، در حال حاضر ۴ هزار دانشجوی دختر از خدمات خوابگاه‌های ساخته شده توسط این بنیاد بهره‌مند می‌شوند.

علیان‌زادگان در پایان تاکید کرد: خوابگاه‌های ساخته شده توسط بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در زیربنای ۷۷ هزار مترمربع برای استفاده دانشجویان دختر در اختیار وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز