خبرگزاری کار ایران

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستایان و عشایر استان:

طرح بیمه تکمیلی صندوق کشاورزان، روستایان و عشایر قزوین اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۹۴۵

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستایان و عشایر استان قزوین گفت: طرح بیمه تکمیلی هم به صورت آزمایشی در چند استان آغاز شده و در ماه جاری در استان قزوین هم امکان بهره‌مندی از بیمه تکمیلی فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سعید صادقی در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به پیشینه فعالیت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: آغاز فعالیت این صندوق از سال 84 و با هدف عدالت و توازن اقتصادی بین روستاییان و عشایر بوده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قزوین ادامه داد: افراد 18 تا 50 سال و همچنین فعالین صنایع دستی و هنرهای سنتی می‌توانند برای بهره‌مندی از بیمه در این صندوق ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه پرداخت حق بیمه متناسب با توان افراد در هشت سطح درنظر گفته شده، گفت: با سطح بندی این امکان برای افراد متقاضی فراهم شده که متناسب با توان مالی و درآمد خود از عضویت در این صندوق‌ها بهره‌مند شوند.

این مسئول ادامه داد: حداقل حق بیمه سالیانه 750 هزار تومان و حداکثر حق بیمه هم 3 میلیون و 60 هزار تومان است که به صورت ماهیانه امکان واریز وجه به صندوق وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 53 هزار قزوینی تحت پوشش داریم، اظهار کرد: برای ۲ هزار و ۷۷۲ نفر ماهیانه  مستمری، یک‌هزار و 417 نفر مستمری فوت، ۸۵۶ نفر مستمری بازنشستگی پیش از موعد، ۳۹۴ نفر بازنشستگی ۱۵ سال و ۱۰۵ نفر هم از کارافتادگی پرداخت می‌شود و بیشترین افراد تحت پوشش آقایان هستند.

صادقی ادامه داد: بیشترین افراد تحت پوشش با 40 هزار و 708 نفر از روستاییان و کمترین میزان با 288 نفر افراد تحت پوشش بهزیستی هستند.

وی بیان کرد: مشاغل کشاورزی، عشایر، ساکنین شهرهای زیر 20 هزار نفر، رانندگان حمل و نقل مسافری و بین شهر یو افراد تحت پوشش کمیته امداد هم ازجمله افراد تحت پوشش صندوق ما هستند که همه آن‌ها می‌توانند در سن 65 سالگی بازنشسته شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قزوین خاطرنشان کرد: دردولت سیزدهم شاهد افزایش 90 درصدی افراد تحت پوشش این صندوق هستیم.

وی عنوان کرد: در استان قزوین 128 هزار و 100 نفر از جامعه هدف ما فاقد بیمه هستنند که تاکنون 41 درصد آن‌ها تحت پوشش قرار گرفته و از خدمات ما بهره‌مند هستند.

این مسئول گفت: امکان پرداخت تسهیلات هم وجود دارد و در این راستا سال گذشته یک میلیارد و 500 میلیون تومان و در سال جاری هم 2 میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است که بدون کارمزد و ضامن بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز