خبرگزاری کار ایران

طب سنتی در برنامه‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز جای گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۸۶۸

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: طب ایرانی و سنتی در برنامه های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز جای گرفت.

به گزارش ایلنا از البرز، معصومه جودکی با اشاره به قرار گرفتن طب ایرانی در برنامه‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌های وزارت بهداشت، اجرای آموزش‌ها و برنامه‌های طب ایرانی و سنتی در نظام سلامت پس از برگزاری کمیته‌های هماهنگی و آموزش ۱۲۰۰ نفر ازکارشناسان ستادی، مربیان آموزشگاه بهورزی، مراقبین سلامت و بهورزان توسط متخصص طب ایرانی، در استان البرز آغاز شد.

وی ادامه داد: طب ایرانی سلامت محور بوده و بسیاری از آموزه‌های آن در راستای اصلاح سبک زندگی و کاهش بیماری‌های غیر واگیر است و با توجه به ریشه دار بودن آموزه‌های طب ایرانی در فرهنگ و باور مردم، پذیرش خوبی دارد و همچنین در دسترس است.

معاون بهداشت گفت: این برنامه با هدف عوامل شش‌گانه سبک زندگی تحت عنوان «شش اصل ضروری برای زندگی سالم» که همه افراد به طور روزمره با آن مواجه هستند اجرا می‌شود.

وی با اشاره به شش اصل ضروری برای زندگی سالم گفت: هوا و محیط زیست؛ حرکت و سکون؛ خواب و بیداری؛ خوردن و آشامیدنی؛ دفع مواد غیر ضروری و حفظ مواد ضروری و حالات روحی و روانی در خدمات سطح اول در تمام خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت، مراکز خدمات جامع سلامت در استان البرز توسط مراقبین سلامت و بهورزان برای گروه سنی ۶ سال به بالا مورد بررسی قرار گرفته و در راستای بهبود سبک زندگی آموزش‌های لازم ارایه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز