خبرگزاری کار ایران

انهدام ۲ باند مواد مخدر و کشف ۳۵۶ کیلو «تریاک» در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۹۳۴

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: با تلاش ماموران پلیس مبازه با مواد مخدر کرمانشاه دو باند توزیع مواد مخدر منهدم و از آنها ۳۵۶ کیلوگرم تریاک کشف شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از اطلاع ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از اینکه اعضای دو باند قاچاق در حال ورود محموله بزرگی از مواد به کرمانشاه هستند، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی گسترده موفق به شناسایی خودروهای قاچاقچیان در ورودی شهر کرمانشاه شده و پس از مدتی تعقیب نامحسوس، آنها را طی عملیاتی غافلگیرانه متوقف و بازرسی های لازم را به عمل آوردند.

حاجیان افزود: در بازرسی های انجام گرفته از دو دستگاه خودرو قاچاقچیان، ۳۵۶ کیلوگرم ماده مخدر تریاک به همراه سه قبضه اسلحه و مقداری فشنگ کشف و شش عضو باند نیز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

کشف بیش از ۳ تن مواد مخدر در استان

رئیس پلیس استان کرمانشاه در ادامه میزان مواد مخدر کشف شده در استان از ابتدای سال جاری تاکنون را حدود سه تن و ۱۶۸ کیلوگرم عنوان کرد و گفت: این مقدار کشفیات طی سال جاری با مواد کشف شده سال گذشته تقریبا برابری می کند.

وی همچنین از دستگیری پنج هزار و ۶۳۴ نفر از خرده فروشان مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: دستگیری این افراد نسبت به سال گذشته که دو هزار و ۸۱۴ نفر بوده، بیش از ۱۰۰ درصد رشد نشان می دهد.

 حاجیان همچنین به جمع آوری و دستگیری پنج هزار و ۹۴۶ معتاد از سطح شهرها و روستاهای کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در این کار هم نسبت به سال گذشته با رشد ۵۵ درصدی روبرو بوده ایم.

عالی ترین مقام انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به انهدام ۳۹ باند توزیع مواد مخدر در استان، یادآوری کرد: ۲۴۷ مکان هم که محلی برای توزیع و مصرف مواد مخدر تبدیل شده بودند تخریب شد که به ترتیب در بحث انهدام باندها و تخریب اماکن توزیع مواد ۳۱ و ۱۹ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته ایم.

زیرساخت ها فراهم باشد ۴۸ ساعته معتادان متجاهر جمع آوری می شوند

وی در بخش دیگری از سخنانش به مسئله جمع آوری معتادان متجاهر هم اشاره کرد و گفت: پلیس قادر است در صورت فراهم بودن زیرساخت های لازم ظرف مدت ۴۸ ساعت نسبت به جمع آوری آنها اقدام کند.

حاجیان گفت: یکی از موانعی که باعث شده همکاران ما نسبت به جمع آوری همه معتادان متجاهر اقدام نکنند نبود فضای نگهداری مناسب برای این افراد است که امیدوارم نهادهای مسئول نظیر استانداری، بهزیستی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با فراهم کردن زیرساخت های لازم امکان جمع آوری این افراد را برای پلیس تا پیش آغاز سال جدید فراهم کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز