خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس خبرداد؛

اعلام آمادگی یک سرمایه گذار برای ساماندهی مجموعه تخت جمشید

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۳۳۰

از سرمایه‌گذاری برای ساخت هتل و اقامتگاه بین راهی در این آزاد راه، استقبال می‌کنیم

استاندار فارس با اشاره به ساماندهی مجموعه جهانی تخت جمشید گفت: خوشبختانه مدیرکل میراث فرهنگی فارس با جدیت به این موضوع ورود کرده، چرا که زینبده نیست که این بنای تاریخی که ثبت جهانی است، وضعیت مناسب نداشته باشد.

به گزارش ایلنا، محمدهادی ایمانیه در نشست نخبگان فارس مقیم مرکز افزود: اخیرا یک سرمایه گذار برای ساماندهی این مجموعه با یکهزار میلیارد تومان اعتبار اعلام آمادگی کرده است. 

وی اضافه کرد: از اختصاص زمین ۲۵ هکتاری برای احداث شهرک صنعتی صنایع دستی در مجاورت نمایشگاه بین‌المللی فارس خبر داد و گفت: ۸۵ رشته صنایع دستی در فارس داریم که نیازمند تقویت و برخی هم احیا هستند. 

ایمانیه به آزادراه شیراز-اصفهان نیز به عنوان یک مسیر  گردشگری اشاره و تاکید کرد: از سرمایه‌گذاری برای ساخت هتل و اقامتگاه بین راهی در این آزاد راه، استقبال می‌کنیم. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مشکلات اصلی فارس به ویژه در ۱۰ سال گذشته را مسئله کمبود منابع آبی و خشکسالی ذکر و عنوان کرد:  در این راستا سه خط از خلیج فارس؛ یکی از سرجان به سمت شهرستان بختگان و نی‌ریز با ظرفیت ۱۵ میلیون مترمکعب در سال، یک خط از خلیج فارس به سمت ایزدخواست مرز استان اصفهان با ۱۱۰۰ کیلومتر طول مسیر و یک خط هم از بوشهر به سمت برازجان و مرز فارس برای شهرستان‌های کازرون، کوهچنار نورآباد و رستم پیش بینی شده که هفته آینده جلسه نهایی آن برگزار می‌شود، تعریف شده است. 

استاندار فارس همچنین یک اقدام موثر دیگر فارس را قراردادهای بین آبفای فارس و شیراز با صنایع برای شبکه‌های فاضلاب شهرستان‌ها  ذکر و بیان کرد؛ نخستین ژنراتورهای بارورسازی ابرها در فارس و در جاده شیراز-اصفهان و در نزدیکی اکبرآباد با همکاری اساتید دانشگاه شیراز مستقر شده است. 

ایمانیه همچنین اصلاح الگوی کشت و بذر، اصلاح نژاد دام، تکمیل شش قطعه آزادراه، احداث قطعه هفت، پیگیری آزادراه شیراز-بوشهر، فراهم شدن مقدمات آزادراه شیراز-اهواز، پیگیری راه آهن شیراز-بوشهر با تهاتر نفت و …را از دیگر اقدامات شاخص استان طی ماههای اخیر برشمرد. 

وی به روند پیشرفت شهر سلامت شیراز نیز اشاره و عنوان کرد: شهر سلامت در آینده‌ای نزدیک به یک برند با ارزش در کشور تبدیل خواهد شد.مقرر شده چندین هتل پنج ستاره، چندین بیمارستان هزار تخته خوابی، چندین کلینیک تخصصی، هزار مطب و ۲۰ هزار  واحد مسکونی برای کارکنان در این شهر ساخته شود. 

استاندار فارس یادآور شد: نخستین پروژه این شهر با بیمارستان نفت همزمان با میلاد امام علی(ع) آغاز شد. 

ایمانیه در بخش پایانی سخنان خود بیان کرد: در مهمانسرای دولت روزهای شنبه و چهارشنبه میزبان سرمایه گذاران هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز