خبرگزاری کار ایران

علی اکبر صالحی:

تامین مسکن می‌تواند آرام بخش دغدغه فکری اساتید و دانشگاهیان باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۴۹۶

رئیس سابق انرژی اتمی ایران گفت: تامین مسکن اساتید و هیأت علمی که امروز این اتفاق در کشور و استان قزوین کلید خورد، می‌تواند آرام بخش دغدغه فکری اساتید و اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه‌ها باشد.

به گزارش ایلنا، صبح امروز، همزمان با سراسر کشور عملیات اجرایی ۵۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نخبگان، اعضای هیأت علمی، کارکنان و خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌های دولتی و آزاد اسلامی سراسر کشور با دستور رئیس جمهور آغاز شد که سهم استان قزوین 960 واحد است.

علی اکبر صالحی در مراسم استان قزوین گفت: مسکن یک دغدغه عمومی و همگانی است و خاص فقط ایران نیست و در اکثر کشورهایی که سفر کردم از جمله آمریکای لاتین و کشورهای عربی این چالش وجود دارد، ولی خوشحالیم که در این شرایط سخت اقتصادی دولت سیزدهم به فکر تامین مسکن کارمندان و اساتید افتاد که جای تقدیر دارد.

رئیس سابق انرژی اتمی ایران بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با بیش از ۳۰ سال قدمت امروز با تلاش‌هایی که گذشتگان بویژه دکتر جاسبی و مرحوم آیت الله باریک بین برای اعتلای آن داشتند و تلاش‌های دکتر موسی خانی، امروز به یکی از زیباترین دانشگاه‌های کشور تبدیل شده و کلنگ زنی ساخت مسکن آن اتفاق مبارکی است که ماندگار خواهد شد.

وی تصریح کرد: باید دانست یک استاد دانشگاه وقتی وارد عرصه تعلیم و تربیت و علم و دانش می‌شود یعنی تعلقات دنیایی ندارد ولی نباید دغدغه فکری داشته باشد، برخورداری از یک مسکن مناسب حداقل خواسته و توقع یک استاد و کارمند دانشگاه است.

این استاد دانشگاه یادآورشد: تامین آموزش خوب برای فرزندان و درمان و مسکن از نیازهایی است که اگر تامین شود این افراد با آرامش بیشتری می‌توانند نسبت به تربیت دانشجویان و آینده سازان همت کنند.

صالحی بیان کرد: هیچ استادی نباید نگران مسکن، درمان و آموزش خود باشد و از تفکر و مطالعه باز بماند و اگر در گذشته شخصیت‌های برجسته‌ای چون رازی و ابن سینا داشتیم به این خاطر بود که علما دغدغه زیادی نداشتند.

وی گفت: در سال‌های اخیر نسبت به آینده دانشگاه آزاد اسلامی بسیار امیدوارتر شده‌ام و ای که این دانشگاه به سمت شفافیت مالی و آموزش اصولی حرکت کرده امید بخش است.

این واحدها با ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات و ۴۰۰ میلیون تومان آورده متقاضی در دو سال ساخته می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز