خبرگزاری کار ایران

همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه انجام شد؛

تجلیل جایزه ادبی مادرانه از 12 شاعر برگزیده سراسر کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۶۳۹

همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه سومین جایزه ادبی مادرانه، 12 شاعر برگزیده از سراسر کشور که بهترین سروده‌ها را به دبیرخانه این جایزه ادبی ارسال کرده بودند، مورد تقدیر قرار گرفتند و جوایز خود را دریافت کردند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سومین جایزه ادبی مادرانه با نام مقدس حضرت شهربانو (سلام‌الله علیها)، مادر گرامی حضرت امام سجاد (علیه‌السلام) و همسر ارجمند حضرت امام حسین (علیه‌السلام) برگزار شد و شعرای سراسر کشور، آثار خود را در رثای این بانوی گرانقدر برای دبیرخانه ارسال کردند.

آیین اختتامیه سومین جایزه ادبی مادرانه همزمان با ولادت با سعادت حضرت امام سجاد (علیه‌السلام) برگزار شد و بر اساس آرای هیئت داوران، محمدرضا مسعودی از اصفهان، آرش پورعلی‌زاده از رشت، آذین قانع از اصفهان، فائزه زرافشان از یزد، پروانه موجودی از اصفهان، شهاب مهری از تهران، اطهره رضایی از اصفهان و رضا آقاحسینی از دهاقان به عنوان شاعران برگزیده این جایزه ادبی انتخاب و معرفی شدند.

همچنین هیئت داوران این دوره از جایزه ادبی مادرانه، ریحانه وطن‌خواه، زهرا صرامی، هاجر جعفرزاده، الهام عمومی و طاها امینی را به عنوان شاعران شایسته تقدیر اعلام و از آنان تجلیل کرد.

آیت‌الله سید‌حجت موحد ابطحی، از علمای محقق و مدرس حوزه علمیه در آیین اختتامیه سومین جایزه ادبی مادرانه گفت: حضرت شهربانو(س) به‌مثابه حلقه وصل ایران و اسلام است. عده‌ای نمی‌خواستند این پیوند میان ایران و اسلام برقرار شود؛ اما شهربانو به‌طور طبیعی، این دو را به هم وصل کرده است.

وی در ادامه با اشاره به کتابی با محوریت حضرت شهربانو(س) افزود: کتاب «حلقه وصل ایران و اسلام؛ زندگی و شخصیت حضرت شهربانو(س)» در همین ایام و به‌مناسبت سومین جایزه ادبی مادرانه منتشر شده است. مراحل نگارش و چاپ این کتاب فقط یک هفته به طول انجامید و انتخاب عنوان کتاب نیز بر اثر الهام صورت گرفت.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه برنامه‌های ویژه‌ای برای دوره آینده جایزه ادبی مادرانه در نظر گرفته شده است، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، دوره چهارم جایزه ادبی مادرانه با نام مقدس حضرت نجمه خاتون، مادر گرامی حضرت امام رضا (علیه‌السلام) برگزار خواهد شد.

دبیر سومین جایزه ادبی مادرانه نیز در این مراسم گفت: «مادرانه» تلاشی برای معرفی اسوه‌های تربیتی به منظور تحقق جامعه آرمانی منتظران و بازخوانی فضایل فراموش‌شده در حیات طیبه مادران اهل بیت(ع) است.

محمدرضا کاکایی افزود: دبیرخانه سومین دوره جایزه ادبی مادرانه با محوریت نام مقدس حضرت شهربانو(س) به لطف الهی و به مدد عنایات حضرت حجت بن الحسن المهدی(عج) افتخار دارد تا در سومین گام به سوی این هدف متعالی توانسته است تا پایان مهلت ارسال آثار، همراهی ۱۸۷ شاعر از ۲۴ استان کشور را به دست آورد و میزبان ۳۱۴ اثر در موضوعات اعلام‌شده به ویژه درباره حضرت شهربانو(س)، همسر گرامی امام حسین(ع) و مادر بزرگوار امام سجاد(ع) باشد که در مقایسه با سال گذشته، رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

دبیر سومین جایزه ادبی مادرانه در خصوص آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره گفت: از میان ۳۱۴ اثر ارسالی به دبیرخانه، ۳۵ اثر به سفارش مجموعه و به قلم استادان کشوری سروده شده و ۴۴ اثر در داوری مقدماتی و به علت نداشتن حداقل‌های لازم از حیث قالب ادبی و موضوع از دور رقابت کنار گذاشته شدند. در پایان، ۲۳۵ اثر به مرحله نهایی داوری راه یافتند که از طرف هیئت داوران، ۸ اثر، برگزیده و چهار اثر، شایسته تقدیر شدند. لازم به ذکر است که پس از پایان ارزیابی و با تصمیم هیئت داوران مقرر شد از طاها امینی، جوان‌ترین شرکت‌کننده در این همایش ادبی در بخش شایسته تقدیر، تجلیل به عمل آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز